نوروز در «میهن‌بلاگ» و «بیان»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سرویس‌دهنده‌های وبلاگ فارسی، در اوج سکوت و کم‌خبری، سال ۹۴ را هم کم فروغ و کم انرژی شروع کردند. البته این قاعده درباره ۲ سرویس‌دهنده استثنا داشت.

سرویس‌هایی مانند بلاگ‌اسکای، پرشین بلاگ و پارسی بلاگ حتی صلاح ندیدند که سال نو را به کاربران خودشان تبریک بگویند و آرزویی برای سال جدیدشان بکنند.

اما در این میان «وردپرس فارسی» و «بلاگفا» تنها با ارسال یک پست، سال نو را تبریک گفتند و علیرضا شیرازی، سال ۹۴ را «پر از موفقیت و با شادی و سلامت» برای کاربرانش آرزو کرد و «گناهکار»، مدیر پروژه فارسی وردپرس هم «سالی سرشار از شادی و امید» را برای وردپرسی‌ها خواست.

«بیان» و تعطیلاتی که تعطیل شد!

سرویس وبلاگ «بیان» (یا همان blog.ir) روز ۲۸ اسفند اعلام کرد که به دلیل فشار کاری در روزهای پایانی سال، تعطیلات کارمندانش را ۱۵ روزه کرده است، اما در طی این تعطیلات ۱۵ روزه می‌خواهد ۴ مطلب با «گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بیان در سال ۹۳»، «معرفی بسته هدیه نوروزی بیان»، «معرفی وبلاگ های برگزیده سال» و «جزییات مربوط به فینال سومین مسابقات برنامه نویسی بیان» را منتشر کند.

اما ظاهراً پیش‌آمد مجدد کاری در این تیم، باعث شد تعطیلات ۱۵ روزه کارکنان این شرکت محقق نشود و انتشار این ۴ مطلب هم به تعویق بیفتد و مدیر بیان ۱۴ فروردین مطلبی را منتشر و از این بابت از کاربرانش عذرخواهی کند و بنویسد:

ان شاءالله جمعه ۲۱ فروردین ماه همزمان با میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، هدیه بیان به کاربران عزیز اهدا خواهد شد و همزمان گزارش سالیانه و سایر موارد نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

تکمیلی: این سرویس‌دهنده گزارش سالانه خود را منتشر کرد. گزارشی که بیش‌تر حاوی اطلاعات فنی و توسعه‌های نرم‌افزاری است.

میهن‌بلاگ؛ جدی‌تر از همیشه

در این بین، سرویس میهن بلاگ جامع‌ترین گزارش سرویس‌دهنده‌ها را منتشر کرد و کلیات برنامه‌هایش را برای سال ۹۴ تشریح و اعلام کرد که بیش از ۱۵۵ هزار وبلاگ جدید در سال ۹۳ در این سرویس‌دهنده ایجاد شده است.

بخش پشتیبانی میهن‌بلاگ اقدامات دیگر در سال ۹۳ را نیز به این شکل بیان کرد: ۲ هزار و ۷۶۰ وبلاگ به باشگاه نویسندگان پیوستند و ۲۰۰ هزار دامنه غیرفعال آزاد شد.

این سرویس دهنده در گزارش سالانه‌اش، عید نوروز را به فارسی‌زبانان دیگر کشورها هم تبریک گفت و نوشت:

شاید در مخلیه‌تان نگنجد که وبلاگ‌نویسی در افغانستان و تاجیکستان با قدرتی شگرف رو به جلو، در حال حرکت است و وبلاگ‌نویسان قَدَر قدرتی در این کشورها در حال فعالیت هستند. امیدواریم با تدابیری که اندیشیده‌ایم بتوانیم سرویس‌دهی بهتری را برای این دسته از کاربران داشته باشیم تا بتوانند دیدگاه‌ها و عقاید خود را به راحتی به گوش هم‌وطنان خود و جهانیان برسانند.

میهن‌بلاگ یک عیدی هم به باشگاه نویسندگانش داد و فضای میزبانی‌اش را از ۲۰ مگابایت به ۵۰ مگابایت افزایش داد و به کاربرانش قول داد که با کمک از تجربه‌های گذشته، «میهن‌بلاگ را با تغییر و تحولاتی در سال ۹۴» همراه خواهد کرد.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول