غیرفعال نکردن وایبر حادثه ساز شد

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جام جم، هفته گذشته فردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام مزاحمت و تهدید شکایت کرد و گفت: مدیر یک شرکت خصوصی هستم. از یک هفته پیش پیامک هایی از طریق وایبر به تلفن همراهم مبنی بر این که «شمارش معکوس برای مرگ شما صادر شده و دیگر اعضای خانواده ات را نمی بینی. آنها نیز ربوده و سپس کشته می شوند.» ارسال می شود.

وی ادامه داد: ابتدا گمان می کردم فردی با این کار قصد شوخی دارد، اما زمانی که این پیام های تهدیدآمیز بیشتر شد تصمیم گرفتم شکایتی را مطرح کنم.

پس از این شکایت ماموران با ردیابی های پلیسی صاحب خط مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم که از کارمندان شرکت خود شاکی است در جریان تحقیقات گفت: با شاکی اختلافی نداشتم که بخواهم از او انتقام بگیرم و وی را به دردسر بیندازم. گوشی تلفن همراهم را یک ماه پیش به یکی از کارمندان شرکت که پیش از این اخراج شده بوده فروختم وسیمکارتم را از گوشی برداشتم اما فراموش کردم نرم افزار وایبر آن را حذف کنم. گمان می کنم خریدار گوشی دست به این کار زده باشد.

با ثبت اظهارات وی، خریدار گوشی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

وی که محمدعلی نام دارد در جریان تحقیقات گفت: فروشنده تلفن همراه بی گناه است و از نقشه ای که من در سر داشتم بی خبر بود. پس از خرید گوشی متوجه شدم نرم افزار وایبر همچنان فعال است. به همین دلیل تصمیم گرفتم برای انتقامگیری از شاکی که مرا اخراج کرده بود با ارسال پیامک های تهدیدآمیز مزاحمش شوم.

وی ادامه داد: قصد کشتن وی یا ربودن و کشتن همسر و فرزندش را نداشتم و فقط می خواستم با پیامک های تهدیدآمیز او را بترسانم. تصور نمی کردم او شکایت کند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر و وی راهی زندان شد.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی با هشدار به مردم از آنها خواست در صورتی که قصد فروش گوشی تلفن همراه خود را دارند نرم افزارهایی از جمله وایبر، واتس آپ و… را که روی گوشی هایشان نصب شده حذف کنند تا از سوی خریداران مورد سوءاستفاده قرار نگیرند. همچنین در زمان خرید و فروش گوشی هایشان به مکان های معتبر بروند و از خرید و فروش بدون ارائه فاکتور خودداری کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول