ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ قرآن

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در دیدار با مدیر و اعضای هیئت مؤسس تارنمای خانه قرآن بقیه الله روستای استرک کاشان گفت: بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ قرآن کریم از ضروریات فعالیت های قرآنی است.

وی با اشاره به این که در مقطع کنونی، زبان جوانان جامعه ما فضای سایبری است تأکید کرد: فعالان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی باید از این ابزار بهره مند شوند.

حجت الاسلام حسینی یادآورشد: دامنه فعالیت های خانه های قرآن نباید محدود به آموزش و برگزاری مسابقات باشد، بلکه باید با برنامه ریزی حساب شده، فعالیت خود را در فضای مجازی بسط و گسترش دهند.

 ورود به عرصه سایبری اقدامی مثبت در جهت توسعه فرهنگ قرآنی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان آغاز فعالیت خانه قرآن بقیه الله کاشان در فضای مجازی را نقطه عطف فعالیت های این خانه عنوان کرد و افزود: ورود به عرصه سایبری اقدامی مثبت در جهت توسعه فرهنگ قرآنی است، اما مهم تر از آن توجه به محتوا و تغذیه فکری مناسب کاربران است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش مؤثر قرآن در اصلاح سبک زندگی فردی و اجتماعی یاد آورشد: همان گونه که در روایات آمده، قرآن به عنوان معجزه دین ما است که ما باید بتوانیم با برنامه ریزی متنوع و جذاب جوانان را به سمت عمل به این معجزه الهی جذب کنیم.

وی استفاده از محتوای تکراری و درج مطالب کلیشه ای را از جمله آسیب های فعالیت های قرآنی در فضای مجازی دانست و افزود: هیئت مؤسس تارنمای خانه قرآن بقیه الله باید با بهره گیری از نیروهای فعال مشتاق و باسواد برای تامین محتوای غنی مطابق با نیاز جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

 دشمنی استکبار اکنون به تهاجم فرهنگی درفضای مجازی تبدیل شده است

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن با استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: دشمنی استکبار اکنون به تهاجم فرهنگی درفضای مجازی تبدیل شده است و بهترین ابزار برای مقابله با این تهاجم، همین فضای مجازی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین(ع) که اگر تمام دنیا به من پشت کند اما مرا با قرآن تنها بگذارند نه غمی و نه ترسی دارم تصریح کرد: تمام مشکلاتی که اکنون در جامعه وجود دارد ناشی از دوری و فاصله گرفتن از قرآن کریم است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول