سومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز برگزار می شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و اطلاع رسانی فعالیت‌های بلاگرهای قرآنی از جمله اهداف جشنواره است.

وی ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهت‌دهی به آنها و همچنین تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره دینی در بخش‌های وبلاگ متنی، فتووبلاگ، پادکست و ویدئو کست (ودکست) برگزار می‌شود.

صفی پور ارائه وبلاگ‌های نمونه و استاندارد از لحاظ فنی و محتوایی به علاقه‌مندان فعالیت در این زمینه، فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه فعالیت‌های قرآنی، یافتن راه‌های نو و جذاب برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای آموزش تخصصی جوانان علاقمند برای فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی، جهت‌دهی به فرهنگ وبلاگ نویسی و وارد کردن مفاهیم دینی و قرآنی به فضای وبلاگ‌ها و افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهای نو و از راه فن وبلاگ نویسی از دیگر اهداف جشنواره است.

صفی‌پور با بیان این‌که بخش ویژه جشنواره با موضوع انسان از منظر قران کریم و وبلاگ مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآنی است، افزود: قرآن در گفتار بزرگان، نواها و نماهنگ‌های قرآنی، تفسیر قرآن، قرآن و عدالت اجتماعی، داستان‌های قرآنی، قرآن و کتب آسمانی، گرافیک‌های قرآنی، خاطرات قرآنی، قرآن و پیامبران، قرآن و تربیت صحیح، اشعار قرآنی و کتابخانه قرآن از جمله موضوعات محوری جشنواره است.   

وی قاریان و حافظان قرآن، قرآن و تاریخ، قرآن و حکومت اسلامی، آموزش قرآن، امثال قرآنی، قرآن عفاف و حجاب، دعاهای قرآنی، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، قرآن و اهل بیت (ع)، آموزش‌های قرآنی، سیمای انسان در قرآن، قرآن و خانواده و همچنین پیام‌های قرآنی شامل (وحدت و همبستگی، محبت و مهربانی، احترام به والدین،  همت و تلاش، نماز، انفاق، عفاف و حجاب و …) از دیگر موضوعات جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که داوری جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست داوری انتخاب آثار، مرحله بعدی داوری میانی و در انتها داوری نهایی خواهد بود که با نظر هیأت داوران جشنواره از شش وبلاگ برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: نفرات اول در بخش(تبلیغی – علمی، پژوهشی -آموزش – اطلاع‌رسانی – وبلاگ‌های هنری  و ویژه) ۱۴ میلیون ریال، نفرات دوم ۱۲ میلیون ریال، نفرات سوم ۱۰ میلیون ریال و همچنین نفرات چهارم تا ششم به ترتیب هفت، پنج و سه میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

صفی‌پور افزود: با توجه به پیشینه برگزاری این جشنواره و براساس بیانیه هیأت داوران جهت رعایت عدالت در انتخاب آثار برتر و پوشش کلیه وبلاگ هایی که در زمینه قرآن فعالیت می‌نمایند بخش های اصلی جشنواره در این دوره به سه بخش وبلاگ‌های متنی، وبلاگ های هنری و بخش ویژه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود.

صفی‌پور آخرین مهلت پذیرش آثار را  ۱۵ خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: نام‌نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی خواهد بود، ضمن این‌که اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره همزمان ماه مبارک رمضان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول