حرکت پرشتاب شبکه های اجتماعی در نهادینه کردن باورهای نادرست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شبکه های اجتماعی مکانی مجازی برای برقراری ارتباط بین دو یا چند نفر است که فی نفسه یک معضل نیست؛ اما آن چه که باعث شده امروز این شبکه ها به یک معضل بزرگ فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، استفاده پیش از آموزش و بدون مدیریت است.

مریم اثباتی افزود: اگر شبکه های اجتماعی قابلیت استفاده مثبت نداشتند قطعاً نمی توانستند پیام جدید مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را به این خوبی منتشر کنند. لکن متأسفانه امروز در جامعه ما، استفاده های ناصحیح فراوانی از آن می شود و حتی در این مسیر بدون آن که بدانند از آن استقبال هم می کنند.

وی تصریح کرد: توسعه و سهولت در برقراری ارتباط صمیمانه بین دختر و پسر، ترویج بیکاری، اتلاف وقت، عدم توجه به کار و تلاش، تن پروری، مشغول کردن ذهن و فکر به امور بی ارزش، ضرر به اقتصاد خانواده، از بین بردن حیا و ادب در گفتار و رفتار، نابودی احساس مسئولیت نسبت به مشکلات دیگران و شایعه پراکنی از جمله تأثیرات منفی و مخرب شبکه های اجتماعی است.

اثباتی افزود: این شبکه های مخرب با شتاب، به سوی نهادینه کردن باورهای نادرست حرکت می کنند و با تبلیغات نامناسب در صدد ترویج فرهنگ غلط مانند گرایش به تجمل گرایی، توجه به تزئینات و امور غیر ضروری و از بین بردن یا سست کردن ارزش ها و اعتقادات دینی و ملی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که « چرا سن استفاده از شبکه های اجتماعی پایین آمده است؟» اظهار کرد: جذابیت و تنوع موضوعات، ویژگی های بارز شبکه های اجتماعی است که دشمن بسیار به این نکته توجه داشته و روی آن سرمایه گذاری می کند و این دو عامل در جذب نوجوانان و جوانان بسیار مؤثر است.

اثباتی یادآور شد: علاوه بر بحث جذابیت، گاهی نادانسته، پدرها و مادرها و رسانه های داخلی هم، گسترش استفاده از آن ها را سبب می شوند. برای نمونه تبلیغ تبلت به وسیله یک کودک در تبلیغات تلویزیونی و نیز خرید تلفن های همراه توسط والدین برای کودکان و نوجوانان، ناخودآگاه این زمینه را فراهم می کند که کودک به راحتی وارد این محیط ها شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول