فعالیت گسترده تبهکاران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، در سال های اخیر، عضویت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و … با استقبال کاربران مواجه شده اما این موضوع در حالی است که بسیاری از کاربران بدون اینکه اطلاع داشته باشند هدف حملات گسترده سایبری یا دستمایه انتشار لینک های آلوده یا هدایت کاربران به وب سایت های حاوی بدافزار و مخرب قرار می گیرند.

در این مرحله است که پای تبهکاران اینترنتی برای فریب کاربران اینترنتی به این وب سایت ها باز می شود. کارشناسان شبکه های اجتماعی معتقدند، کاربران شبکه های فیس بوک قربانیان اصلی این حمله ها هستند.

«ماریو ترنر» مدیرمحصولات ESET Social media scanner در این رابطه می گوید: احتمال مواجه شدن با لینک های مخرب یا مشکوک برای کاربران فیس‌بوک سه برابر کاربران توییتراست.

دلیل این که چرا فیس‌بوک بیشتر مورد توجه تبهکاران اینترنتی است را می توان در تعداد زیاد کاربران، در ارتباط بودن حساب های کاربری با کارت های اعتباری و تعدد داده های اشتراکی (مانند اطلاعات شخصی از جمله ایمیل و آدرس و …) دانست. نتایج تحقیقات نشان می دهد که ۷۳ درصد از لینک های مخرب یا مشکوک از فیس بوک و بقیه ی آنها از توییتر شناسایی شده اند. تابع Scanner که اتوماتیک و مدام در حال کار است کاربران را در مقابل هر محتوای مخربی محافظت می کند.

تمامی کاربران اینترنت صرف نظر از نوع سیستم عامل و مرورگر مورد استفاده خود در برابر این حملات آسیب‌ پذیر هستند زیرا این تهدیدها صد در صد بر مبنای اینترنت عمل کرده و مبتنی بر برنامه یا سیستم عامل خاصی نیستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول