فیس بوک مشترکان خود را افسرده می کند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایستنا، فیس بوک که تا این حد نزد کاربران جهانی محبوبیت دارد، احتمالا موقعیت خود را از دست می دهد. زیرا این شبکه اجتماعی بزرگ می تواند مشترکان خود را در معرض انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی، عزت نفس پایین و حسادت های شدید به دیگر افراد قرار دهد.

مطالعه جدیدی که نتایج آن در نشریه بین المللی «روانشناسی اجتماعی و بالینی» منتشر شده است نشان می دهد که نه تنها فیس بوک و بروز نشانه های افسردگی با یکدیگر در ارتباط هستند، بلکه به نظر می رسد این واسطه اجتماعی نوعی اختلال روانی دیگر موسوم به «مقایسه های اجتماعی» را در افراد تثبیت کند.

این قیاس معمولا بین لحظات یکنواخت زندگی ما و لحظات شاد، سفرها و اتفاقات خوشایند که دوستانمان تصاویر آنها را به اشتراک می گذارند، صورت می گیرد.

مطالعه جدید در دانشگاه هاوستون آمریکا انجام شده است و محققان مواردی از جمله میزان مراجعه به فیس بوک، نحوه ارتباط آن با قیاس های روزانه و احتمال وجود نشانه هایی از افسردگی را بررسی کردند. در پایان شخص شد کاربرانی که حضور پررنگ تری در فیس بوک دارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند.

«مای-لای استیرز» از محققان حاضر در این مطالعه توضیح داد: «این مسئله به این معنا نخواهد بود که فیس بوک باعث افسردگی می شود. اما احساس افسردگی و هدر دادن زمان در فیس بوک و همچنین مقایسه یک شخص با دیگران در این پلتفورم اجتماعی به طور واضح دیده می شود».

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول