یک معلم جلوی یک فاجعه را در فیس‌بوک گرفت

به گزارش «وبلاگ نیوز» سایت تابناک به نقل از یک معلم نوشت:

یکی از تهدیدهای جدی در فضای مجازی، وجود گروه های ساختار شکن است که از کاربران شان می خواهند عرف و شرع را زیر پا گذاشته و با این کار، سعی بر آن دارند تا قبح مسایلی مانند نگاه جنسی به محارم را از بین ببرند.

بنده به عنوان یک معلم بخشی از وظیفه خود را انجام کارهای فرهنگی می دانم و از آنجایی که بسیاری از دانش آموزانم در فیس بوک هستند از این فضا برای پیگیری اهداف تربیتی خود استفاده می کنم. اخیرا در فیس بوک صفحه ای را مشاهده کردم که دانش آموزی آن را لایک کرده بود و بر اساس رسم فیس بوک از من هم خواسته شد که در صورت تمایل آن را لایک کنم!

بسیار متاسف شدم وقتی دیدم در این صفحه (که بیش از ۴۲۰۰ نفر نوجوان آن را لایک کرده بودند)، بعضی از اعضا از مادرشان عکس می گرفتند و با شطرنجی کردن صورت، عکس را در معرض دید و اظهار نظر سایرین می گذاشتند! شاید بگوییم که بچه ما هرگز چنین کاری نخواهد کرد ولی واقعیت این است که نوجوانان در این سن و سال، بیشترین تاثیر را از همسالان و هم گروهی های خود می گیرند و ممکن است تحت تاثیر آن ها به هر کاری دست بزنند.

البته در مورد صفحه مذکور، بنده یک هفته با مسئولش مکاتبه کردم و تاثیرات روحی روانی و اثرات مخرب کارش را توضیح دادم و به او گفتم که بنده معلمم و اثرات مخرب و ویرانگر این کار را از نزدیک می بینم. خوشبختانه ایشان متقاعد شدند که دست از این فعالیت خانمان برانداز بردارد به گفته خودشان توبه کنند و در نهایت او با نوشتن این پیام صفحه اش را حذف کرد: دوستان این پیج تا دو هفته دیگه تعطیل میشه این دو هفته هم به خاطر اینه که خود فیسبوک دو هفته زمان می خواد تا پیج رو ببنده من که توبه کردم و دیگه از این کارا نمی کنم به شما هم پیشنهاد می کنم دیگه سمت اینجور چیزا نرین…

البته این پیج بلافاصله حذف شد. شاید ما هرگز از وجود چنین صفحاتی با خبر نباشیم، اما اینترنت پر از این صفحات است و فرزندان شما آن ها را با کنجکاوی تمام پیگیری کرده و از آن تاثیر می پذیرند. بنابراین لازم است نظارت دقیقی بر فعالیت های فرزندانتان در فضا های مجازی داشته باشید. بنده به عنوان یک معلم اثرات مخرب اینترنت را بر روان دانش آموزان و افت تحصیلی آن ها به وضح مشاهده می کنم و پیشنهادم به والدین این است که، اگر خواهان داشتن فرزندی صالح و موفق هستید، از تاثیر مخرب اینترنت و شبکه های اجتماعی غافل نشوید، تسلیم فشار فرزندانتان برای داشتن آزادی در فضای مجازی نشوید و وظیفه نظارتی و هدایتی خود را به خوبی انجام دهید چرا که شما مسئول آینده آن ها هستید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول