تقدیر از هفت وبلاگ‌ در هفتمین جشنواره «محراب قلم»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبستان، هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ‌نویسی با عنوان «محراب قلم» به مدت سه روز از ۱۹فروردین سال جاری در زادگاه حضرت امام خمینی (ره) شهر خمین برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره محراب قلم معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،‌ حجت الاسلام ذوالفقاری دبیر اجرایی جشنواره، مجتبی میرزایی مسئول دبیرخانه دایمی جشنواره های فرهنگی هنری جوانان مساجد کشور، اعضای کمیته های این جشنواره، مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزیدگان مرحله منطقه ای این جشنواره و اهالی مطبوعات و نشریات استان مرکزی حضور داشتند..

راه یافتگان به مرحله کشوری محراب قلم در بخش وبلاگ‌نویسی با حضور در کمیسیون آموزشی این رشته از حضور استاد محمد هادی فضل الله نژاد بهره مند شدند.
محل برگزاری این کمیسیون در سالنی در بیت تاریخی حضرت امام خمینی رحمه‌الله دایر شد که از صبح تا ظهر روز پنج شنبه بیستم فروردین ماه ادامه داشت.

 مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری نشریات تجربی و بلاگ‌نویسی هم با حضور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمانی در مراسم اختتامیه، مهم‌ترین رسالت مطبوعات را دفاع از ارزش های امام(ره) و شهدا دانست و گفت: مطبوعات باید از سویی راه امام(ره) را دنبال و از سوی دیگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

وی  گفت: وجود نشریات تجربی و وبلاگ‌نویسی مساجد یک کار تشریفاتی و تجملاتی و برای سرگرمی نیست همانطور که وجود مطبوعات در کشور یک کار تجملاتی نیستند و رسالتی بس خطیر دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری مرحله کشوری جشنواره «محراب قلم» در شهرستان خمین این فرصت را فراهم آورد تا در هفته فرهنگی در این بیت نورانی گرد هم جمع شویم، افزود: چهره های ارزشمندی از سراسر کشور در این مرحله  شرکت کردند که ملاقات برادران دینی  مایه رشد و شکوفایی علم و دانش است.

شرکت کنندگان جشنواره محراب قلم از بیت تاریخی امام خمینی(ره) بازدید کردند، همچنین همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی، نمایشگاه «محراب قلم» در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) هم دایر شد.

آثار برگزیده ۱۴ نشریه و هفت وبلاگ نویس از ۱۰ استان کشور به هفتمین جشنواره کشوری نشریات تجربی و وبلاگ‌نویسی کانون فرهنگی و هنری مساجد راه یافته بود.

در آئین اختتامیه، وبلاگ‌نویسان استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و یزد به عنوان وبلاگ‌نویسان برتر معرفی شدند و از ۳۰ برگزیده فعال در بخش خبر، یادداشت، گزارش، عکس، صفحه آرایی و مصاحبه تجلیل شد

لازم به ذکر است، برگزاری این جشنواره با میلاد خجسته بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله و امام خمینی(ره) و هفته فرهنگی شهرستان خمین مصادف و مبارک شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول