نیمی از مسابقات وبلاگی سال ۹۳ بدون نتیجه رها شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» هر چند که شبکه ‌ای اجتماعی موبایلی نقش بسیار گسترده ای در پرکردن اوقات فراغت بسیاری از کاربران اینترنت یافته و به جایگاه مهمی دست پیدا کرده‌اند، اما همچنان مسابقات وبلاگی به قوت خود باقی است و در رقابتی هرچند نابرابر در جهت جذب هرچه بیشتر کاربران به تولید محتواست.

این مسابقات با اهداف مختلفی همچون تولید محتوا در فضای مجازی و جذب مخاطبان اینترنت به سمت تولید محتوا و گسترش کلیدواژه‌های مذهبی و اعتقادی در فضای مجازی و نیز شناسایی نیروهای فعال و متمرکز کردن آنان به شکل گروه ها و تشکل های مختلف اینترنتی، صورت می‌گیرد.

اما در این میان، بی‌نتیجه ماندن مسابقات و بعضا ناداوری هایی که صورت می‌گیرد و بی‌توجهی به اعتراضات شرکت کنندگان در بسیاری از مخاطبین احساس سرخوردگی و بی انگیزگی را شکل می‌دهد.

بر این اساس، سالنامه مسابقات برگزار شده و منتشر شده در سال ۱۳۹۳ «وبلاگ نیوز» تنظیم و ارائه گردید.

طبق تجربه از زمان اعلام نتایج تا درج خبر آن در پایگاه اطلاع رسانی مذکور، حدود ۱۵ روز زمان، فاصله وجود دارد، این اطلاعات مربوط به مسابقاتی است که اعلام نتایج (و یا در صورت عدم درج آن، آخرین مهلت ثبت نام) آن‌ها تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۴، اعلام شده بود و در صورتی که زمان اعلام نتایج در خبر درج نشده باشد، بر اساس آخرین مهلت ارسال آثار این تقسیم بندی صورت گرفته است و در دسته «بی‌نتیجه» قرار گرفته است.

آمار مسابقات وبلاگ‌نویسی مندرج شده در «وبلاگ نیوز»
از مجموع ۹۸ مسابقه وبلاگ‌نویسی که خبر آن از ابتدای فروردین ۹۳ تا ۱۵فروردین ۹۴ در «وبلاگ نیوز» منتشر شده است، ۵۳ مسابقه بی‌نتیجه مانده و خبر ۱۲ مسابقه در «وبلاگ نیوز» درج نشده است.

mosabeqat94

جدول آماری مسابقات
در جدول زیر، تقسیم بندی ماه ها بر اساس زمان اعلام نتایج است.

فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۳

لازم به توضیح است که به جهت وجود یک مسابقه در فروردین و اعلام دو نتیجه مسابقه سال گذشته(۱۳۹۲) در اردیبهشت، این دوماه را یکجا وارد کردیم.

در این دوماه از بین ۲۱ مسابقه برگزار شده،مسابقه وبلاگ‌نویسی کوله بار، هنر انقلاب، سبک زندگی فاطمی، هنر فاطمی، توان یابان، حریم ولایت، تلخ و شیرین، راه روشن مقاومت و حکمت مطهر به ثمر رسیدند.

 

mosabeqat9402

عیدانه، بانوی بهار، کوثر النبی و مسابقه وبلاگ‌نویسی در گلستان، مسابقه وبلاگ‌نویسی اقتصاد مقاومتی، ما ایستاده ایم، بانوی بی حرم، انقلاب اسلامی، وحدت اسلامی، پیشگامان پیشرفت، شمیم مادر، میلاد حضرت امام خمینی(ره)، میلاد کوثر و امام مهدی(عج) بی‌نتیجه رها شدند.

 

خردادماه ۱۳۹۳

از بین ۱۶ مسابقه وبلاگی، ۵ مسابقه باران، نماز، میدان داران انقلاب، تبلیغ نوین جنات، پیشوای مرتضی و تا ظهور  در این ماه به ثمر نشستند.

mosabeqat9403
سیستانیها و دوست دارانش، تعالی فرهنگی، رادیو نوشت، سفر به اقیانوس خاکریزها، خلیج فارس، جشنواره وبلاگ های ایرانی، نیکی ماندگار، سبط النبی(ع)، وبلاگ خرداد، قاضی غیور، حکمت مطهر و هلال احمر بی‌ثمر ماندند.

 

تیرماه ۱۳۹۳

مسابقه وبلاگ‌نویسی ابرار و کوثر رسالت دو ثمره از بین ۷ مسابقه این ماه بودند اما احیاگران قرن ثمره این ماه بود که از قلم «وبلاگ نیوز» جا ماند.

mosabeqat9404

کوثر نور، وصال یار، جشنواره فوتبالی، اندیشه مطهر و هیات و هیات داری بی ثمر ماندند.

 

مردادماه ۱۳۹۳

نتایج مسابقه لبیک یا امام نقی(ع) و سفرنامه ناصرخسرو منتشر شد، اما نتیجه مسابقه روح خدا در استان یزد و روح خدا در استان خراسان شمالی در وبلاگ نیوز منتشر نشد.

mosabeqat9405مرداد تنها ماهی بود که از بین ۴ مسابقه، هیچ مسابقه بی‌ثمری نداشت.

 

شهریور ماه ۱۳۹۳

۱۰ مسابقه این ماه، ۶ مسابقه به ثمررسیده داشت، مسابقه وبلاگ‌نویسی قرآن و عترت، گرگان دوست، نهمین جشنواره رضوی، دختر آفتاب، جهاد مجازی و کریمه اهل بیت(س) مسابقات به نتیجه رسیده این ماه بودند.

mosabeqat9406اما هشتمین خورشید ولایت، مهدویت و سبک زندگی، هم نگاران و وبلاگ‌نویسی رضوی مسابقات نافرجام این ماه بودند.

 

مهرماه ۱۳۹۳

۱۰ مسابقه این ماه، ۵ مسابقه جهاد فرهنگی،سنگر مجازی، قرآن کتاب زندگی، مسابقه وبلاگ نویسی، حماسه جاویدان و از جنگ سخت تا جنگ نرم مسابقات به نتیجه رسیده داشت.

mosabeqat9407

ریحانه، کریمان اهل بیت(ع)، جنگ نرم و بانوی کرامت مسابقات بی‌نتیجه این ماه بودند و دو مسابقه افسران جنگ نرم و کاروان حج نیز از نگاه «وبلاگ نیوز» جا ماندند.

آبان‌ماه ۱۳۹۳

آبان از بین ۵ مسابقه تنها یک مسابقه کمپین ما شاد هستیم، را در کارنامه به ثمر رسیده خود ثبت کرد. این مسابقه از آبان، به صورت ماهانه برگزار می‌شود و نتایج و جوایزش منتشر می‌گردد.

mosabeqat9408

شعله آبی، فرهنگ کارآفرینی و فناوری های نوین مهندسی، نقد رسانه ای ایلام و پست‌های مقدس، مسابقات برگزار شده و بی‌ثمر آبان ماه بودند.

 

آذرماه ۱۳۹۳

۸ مسابقه به میزان برابر ۴ به ثمر رسیده داشت اما نتیجه مسابقه بیعت در غربت در وبلاگ نیوز منتشر نشد اما ولایت و بیداری اسلامی، مسابقه وبلاگ نویسی و بلاغ تنها مسابقات برگزار شده و بی‌نتیجه این ماه بودند.

mosabeqat9409

دی‌ماه ۱۳۹۳

۶ مسابقه به میزان برابر در این ماه به ثمر نشستند، بخش وبلاگ‌نویسی کنگره جعفر بن موسی(ع)، ابلاغ غدیر و شمیم اربعین ثمره‌های این ماه بودند.

mosabeqat9410

اما سوادآموزی بوشهر  و نیز مسابقه شهر هوشمند بی‌نتیجه ماند.

اصلاحیه: براساس اعلام مخاطبان و پیگیری خبرنگار «وبلاگ‌نیوز»، مشخص شد مسابقه وبلاگ‌نویسی سواد آموزی به دلیل اعلام نتایج مسابقه، یک‌ماه پس از زمان مشخص شده برای اعلام نتایج، در لیست مسابقات بی‌ثمر قرار گرفته بود. لذا خبر و جدول مربوطه بدین نحو اصلاح شد.

 

بهمن ماه ۱۳۹۳

از بین ۴ مسابقه برگزار شده در این ماه، تنها یک مسابقه جوان، مقاومت، فضای مجازی به ثمر نشست.

mosabeqat9411

مسابقه بین المللی طوبی، در اوج بمان ایران من و وبلاگ‌نویسی مهندسی بی‌نتیجه ماندند.

 

اسفند ماه ۱۳۹۳

از بین ۹ مسابقه برگزار شده در این ماه، نتیجه جشنواره محراب قلم که در دو شهر مختلف سمنان و گیلان برگزار شد در «وبلاگ نیوز» ثبت شد.

mosabeqat9412

حماسه حضور، انقلاب آسمانی و وبلاگ‌نویسی رودسر بی‌نتیجه ماندند و نتیجه مسابقه چهارمین جشنواره موسیقی، جشنواره وب، من انقلابی ام و صنعت بازیافت در «وبلاگ نیوز» منتشر نشد.

انتهای پیام/.

 

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول