«مسئولان همانند حادثه جده برای آفت‌های فضای مجازی غیرت به خرج دهند»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسانیوز،حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: غیرت در تعریف عالمان شیعه و اساتید اخلاق، سعی در محافظت کردن از چیزی است که نگهداری آن ضروری بوده و می بایست محفوظ بماند.

وی با بیان این که علمای اخلاق غیرت را نتیجه شجاعت و قوت نفس می دانند، اظهار داشت: یکی از مصادیق مهم مسأله غیرت، محافظت از حریم ناموس و خانواده است بدین معنا که فرد نسبت به همسر و فرزندان خویش اهمیت قائل شده و مانع رسیدن آسیب به آنان شود.

این استاد حوزه علمیه به ذکر مثالی پیرامون غیرت در سیره اهل بیت معصومین(ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت امام باقر(ع) در روایتی می فرمایند، روزی دو اسیر که حکمشان اعدام بود را نزد پیامبر اکرم(ص) بردند، اما ایشان تنها یکی از دو اسیر را اعدام کردند؛ هنگامی که علت را از رسول اکرم(ص) جویا شدند، ایشان فرمودند که جبرئیل از غیرت این فرد نسبت به خانواده اش به من خبر داد و به همین دلیل وی را بخشیدم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: استفاده از ماهواره و رضایت به ورود آن به حریم زندگی اهالی خانواده یکی دیگر از مصادیق بی غیرتی است چراکه دشمن غربی فرهنگ فاسد خود را به وسیله این ابزار به سایر جوامع تزریق می کند.

وی عنوان کرد: همان طور که مسؤولان به مسأله جده واکنش نشان داده و عمره را به تعلیق در آوردند، نسبت به آسیب های فضای مجازی نیز غیرت نشان دهند و بدون برنامه ریزی فرهنگی و ایجاد محدودیت برای سنین و اقشار گوناگون، این قابلیت را در اختیار عموم مردم قرار ندهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول