بیشترین درآمد فیس بوک از کجاست؟

به گزارش«وبلاگ نیوز» وبه نقل از  دیجی کالا، فیس‌بوک همچنان به افزایش تصاعدی درآمدهایش از طریق تبلیغات ادامه می‌دهد و در سه‌ماهه قبل نیز توانسته ۷۳ درصد از مجموع درآمدهایش را از طریق تبلیغات کسب کند. درآمد کلی فیس‌بوک در سه‌ماهه اول سال ۳٫۵۴ میلیارد دلار بوده که ۴۰ درصد بیش از مدت مشابه یک سال پیش است.

همانطور که پیشبینی می‌شد بیشترین درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک از دستگاه‌های موبایل بوده؛ جایی که نه تنها فیس‌بوک که بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی نیز امید بسیار زیادی به آن بسته‌اند. طی سه‌ماهه اول سال، فروش تبلیغات فیس‌بوک با رشد قابل توجه ۵۹ درصدی روبرو شده که درآمدی ۲٫۵۹ میلیارد دلاری را برای بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا در پی داشته است.

با وجود افزایش درآمد، سود خالص فیس‌بوک ۵۱۲ میلیون ثبت شده که ۲۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. همچنین میزان هزینه‌های فیس‌بوک نسبت به سال پیش از آن با هشتاد درصد رشد به ۲٫۶۱ میلیارد دلار رسیده است که خبر از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت فیس‌بوک در بخش‌های مختلف می‌دهد.

با این حال، زاکربرگ از عملکرد شرکت خود راضی بوده و در اطلاعیه ای قدم اول سال جدید را «محکم» توصیف کرده است.

طبق آماری که فیس‌بوک همزمان با گزارش مالی خود منتشر کرده، کاربران ماهانه فیس‌بوک ۱۳ درصد رشد داشته و به ۱٫۴۴ میلیارد رسیده است. این رشد در بخش موبایل با سرعت بسیار بالاتری همراه بوده و با ۲۴ درصد رشد به رکورد ۱٫۲۵ میلیارد دست پیدا کرده است.

بخش بزرگ‌تر رشد درآمدهای تبلیغات در بخش موبایل تنها متعلق به برنامه اصلی فیس‌بوک بوده و از مجموعه برنامه‌های این شرکت تنها اینستاگرام در سطح بسیار پایینی تبلیغات می‌فروشد.

دو برنامه دیگر فیس‌بوک یعنی Messenger و WhatsApp هنوز تبلیغاتی ارائه نمی‌کنند. واتس‌اپ ماه قبل به رکورد ۸۰۰ میلیون کاربر رسیده و پیشبینی می‌شود که طی چند ماه آینده کاربران خود را به ۱ میلیارد نفر برساند. باید دید فیس‌بوک چه برنامه ای برای اپلیکیشن پرطرفدار خود خواهد داشت.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.