«شوالیه‌های فیس‌بوکی» در خدمت ارتش انگلیس

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از نسیم، ارتش انگلیس در حال شکل دادن به تیپ جدیدی از نیروهای ویژه  موسوم به «شوالیه های فیس بوکی» است. این تیپ که «تیپ ۷۷ ام» ارتش انگلیس را تشکیل خواهد داد، از سربازان آشنا با شبکه های اجتماعی تشکیل خواهد شد و مسئول «جنگ غیرکشنده» است. به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، سربازان تیپ ۷۷ در عملیات روان شناختی و استفاده از ابزارهای ارتباطی و شبکه ای جدید تخصص دارند تا در جنگ های غیرمتعارف در عصر ارتباطات به ایفای نقش بپردازند.

تیپ ۷۷ از ۱۵۰۰ سرباز «ممتاز» تشکیل خواهد شد و آغاز به کار آن از ماه آوریل سال جاری پیش بینی شده  است. پیش از این، ارتش اسرائیل و آمریکا به  طریقی مشابه و به طور گسترده  وارد جنگ روانی شده اند. بر اساس گزارش گاردین، تیپ ۷۷ جنگجویان سایبری تلاش خواهند کرد تا خط کلی روایت های منتشرشده از خلال اخبار ۲۴ ساعته، گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک را به کنترل خود درآورند.

این ابتکار عمل جدید حاصل کسب تجربه ارتش بریتانیا در عملیات های ضدشورش در کشور افغانستان است که در سال ۲۰۰۱ و پس از ۱۱ سپتامبر، از سوی آمریکا و متحدان اش مورد استفاده قرار گرفت.در عین حال، بحران اوکراین و به طور خاص انضمام کریمه به روسیه، و نیز ظهور گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه و عراق از دیگر دلایل این تصمیم دانسته  شده اند.

بی بی سی می نویسد: ارتش انگلیس واحد جدیدی متشکل از ۱۵۰۰ سرباز را که در شهر جنوبی «هرمیتاژ» این کشور مستقر است، برای شرکت در نبرد «اطلاعاتی و خبررسانی» در دنیای مجازی آماده می کند.

ژنرال نیک کارتر، استراتژی جدید ارتش انگلیس را در «زمانه ای که سرنوشت جنگ ها هم در میدان نبرد و هم در دنیای مجازی» تعیین می شود، اعلام کرد. ژنرال کارتر گفت که در شرایط کنونی استفاده از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک برای تبلیغ و نشان دادن اهداف «انسان دوستانه» نیروهای نظامی، اجتناب ناپذیر است. او گفت: در افغانستان ما و نیروهای ناتو با وجود برتری نظامی بر طالبان نتوانستیم مفید بودن حضور واحدهای خود را به مردم ثابت کنیم.» او افزود: «ما باید از این تجربه  برای دست یافتن به قلب و ذهن انسا ن ها درس بگیریم.

ژنرال نیک کارتر یادآور شد که در حال حاضر سرنوشت جنگ های مدرن تنها در میدان ها تعیین نمی شود و می توان «بدون خشونت» نیز بر طرف مقابل غلبه کرد. او تاکید کرد که از این پس «بریگاد ۷۷» به فرماندهی او این وظیفه را به عهده  می گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول