روحانیت از تبلیغ دین در فضای مجازی غفلت نکند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسانیوز، آیت الله سیدمحمدتقی‌آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که مبلغان دینی می توانند، بسیار اثرگذار و تبلیغی گسترده داشته باشند، فضای مجازی است.

وی با بیان این‌که امروزه بسیاری از مدارس علمیه کشور و روحانیان در فضای مجازی فعال هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مخاطبان اصلی، مهم و گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند، از این رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن شبهه‌افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری است.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد کرده و درصدد پاسخگویی به آن ها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه‌های تبلیغی در فضای مجازی شود، چراکه اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین‌المللی است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل شود، چرا که می توانند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکند، نزد خداوند متعال مسؤول خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ است، این جشنواره می تواند در ایجاد انگیزش برای فعالان فضای مجازی و وبلاگ‌نویسان مؤثر واقع شود.

این جشنواره با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول