سست کردن ایمان، هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالروز ولادت جواد الائمه(ع) در جمع طلاب حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد، با بیان این که یکی از القاب حضرت، جواد به معنی بخشنده بوده است، گفت: همان گونه که خداوند در وجود انسان صفات خوب قرار داده است، صفات بدی نیز در وجود انسان قرار دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم سست‌کردن دین و ایمان را از اهداف اصلی برنامه‌های ماهواره ای و شبکه‌های مجازی بیان داشت و گفت: بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سرمایه هر فرد و جامعه‌ دین و ایمان است و دشمنان تیرهای جنگ نرم خود را در برابر این سرمایه عظیم قرار داده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم دین را سبب استواری انسان در برابر حوادث و ناگواری ها بیان داشت و افزود: با نگاهی در زندگی مردمان کشورهای غربی، مشاهده می کنیم که رفاه مادی هیچ گاه سبب آرامش نخواهد شد چنان که شاهد هستیم با وجود رفاه نسبی در این کشورها آمار خودکشی بسیار بالا است و این نشان از نبود ایمان و دین در بین مردم است.

وی دومین اثر دین را بازدارندگی بیان کرد و گفت: آن چه بشریت را از ظلم، تجاوز و گناه باز می دارد، دین و ایمان است و زمانی بشریت گرفتار گناه و ظلم به یکدیگر خواهند شد که ایمان و دین نقشی در زندگی‌شان نداشته باشد.

 حجت الاسلام عرفان در ادامه افزود: اگر می‌بینیم که در سطح جامعه رشوه و ربا و تجاوز به حقوق یکدیگر زیاد شده است، همگی بر اثر ضعف دین و ایمان در افراد جامعه است که عواملی چون برنامه های ماهواره‌ای، شبکه‌های مجازی، جلسات و کتب ضاله، مصاحبت با افراد بی دین از علل ضعیف شدن ایمان است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول