فضای مجازی فردیت هنرمند را گرفت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، کوروش نریمانی نویسنده و کارگردان تئاتر که به عنوان داور بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی کیش حضور دارد گفت: معتقدم نسبت به تعداد دانشجویان و امکاناتی از جمله فضای مجازی که امروزه در اختیارشان است جریان تئاتر دانشجویی نتوانسته جریان ساز شود و خودش را به تئاتر حرفه ای تحمیل کند.

وی ادامه داد: این امر دلایل متعددی دارد که من عمده ترین دلیلش را همین فضای مجازی می دانم، علاوه بر اینکه همه دانشجویان را به افرادی به اصطلاح همه چیز دان تبدیل کرده، متریال مجانی در اختیارشان نیز قرار داده است. ضربه ای که فضای مجازی به جوانان ما داده این است که این متریال مجانی را در اختیار همه قرار می دهد.به این ترتیب فردیت را از نمایشنامه نویس می گیرد و نمایشنامه نویس ما دیگر سوژه هایش را از دل این فضای مجازی پیدا می کند در حالی که در گذشته اصلا به این شکل نبود و منِ نمایشنامه نویس در تنهایی خود سوژه ای را پیدا می کردم و بعد از آن با بازیگرانم آن را به اشتراک می گذاشتم.

وی یادآور شد: اما متاسفانه این روزها اولین سوژه و مطلب جالبی که به دست جوانان ما می رسد به سرعت در فضای مجازی پخش شده و همه از آن خبردار می شوند. به همین علت این سوژه تازگی خودش را از دست می دهد. از طرفی چون نسل جوان به این فضا خو کرده به نخواندن و ندیدن نیز عادت کرده است. بنابراین ایده هایش را مستقیما از دل اتفاقات جامعه بیرون نمی کشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول