۹۰درصد کاربر بی‌هدف در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، محمد قاسملو صبح امروز در کارگاه آموزشی در خصوص جرائم رایانه‌ای در تبریز اظهار داشت: افرادی که اقدام به ایجاد وبلاگ می‌کنند، در صفحات خود حیا و اندیشه‌های درست را ترویج دهند و از نشر اخبار و اطلاعات نادرست و اکاذیب جدا خودداری کنند.

وی بر پایبندی کاربران اینترنتی به رعایت اخلاق و توجه جدی به فرهنگ و پرهیز از گسترش فکری سایت‌های محتوای مجرمانه تاکید کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد کاربران فضای مجازی بدون هدف در این فضا فعالیت می‌‌‌کنند و خود را با هویت جعلی به طرف مقابل معرفی می‌کنند و در صدد اخاذی و سوءاستفاده‌های مالی، جنسی و … هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به تعریف جرم اعلام کرد: با توجه به تنوع جرائم در فضای مجازی و نحوه وقوع آن وبلاگ‌نویسان در تهیه متون و انتشار مطالب باید به گونه‌ای عمل کنند که مطالب ارائه شده شامل تعریف جرم نشود که در صورت وقوع آن حتما از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در این کارگاه در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی و راهکارهای پیشگیری از آن، خطرات فضای مجازی، وبگردی و سایت‌های اجتماعی، امنیت رایانه‌های شخصی، عدم وجود اطلاعات شخصی و تصاویر خانوادگی در کامپیوترهای متصل به اینترنت، کنترل صحیح فرزندان در استفاده مناسب از اینترنت و عواقب و خطرات جرایم فضای مجازی توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول