عامل اغفال و اخاذی از دختران نوجوان در فضای مجازی شناسایی شد

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رییس پلیس فتا فارس در این زمینه گفت، در این پرونده مدیر صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی با بارگزاری تصاویر شخصی دختران و به دام انداختن تعدادی از کاربران از آنها اخاذی می نموده است.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: مردی میانسال با حالتی مشوش به همراه دختر دبیرستانی خود وارد پلیس فتا شده و عنوان کرد چندی پیش با دیدن تلفن همراه دخترش ، به صورت ناخواسته متوجه می شود که وی در یک گروه از شبکه اجتماعی عضویت دارد که پس از وارد شدن به این گروه عکس های شخصی دخترش به همراه متن هایی تهدید آمیز و نامربوط مشاهده می کند.

وی افزود: دختر شاکی نیز بیان کرد مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با این گروه آشنا شده و در آن عضو شدم. سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان معرفی کرد آشنا شده و عکس های شخصی خود را برای وی ارسال کردم.

این مقام انتظامی گفت: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا تشکیل و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی ، دست به انجام چنین عمل مجرمانه ای نموده است.

رییس پلیس فتا فارس از والدین خواست با پیشرفت های تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن های مختلف ارتباطاتی ، اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و فرزندان خود را در این فضا تنها نگذارند .

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول