«ادموند» بازهم دستگیر شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده فرمانده انتظامی شاهرود امروز در جمع خبرنگاران گفت: با رصد پلیس فتای شاهرود در گروه‌های مجازی مشخص شد، فردی با نام مستعار «ادموند»،  ۲۳ گروه ضد فرهنگی در نرم‌افزار لاین و واتس‌اپ را راه‌اندازی کرده و در این گروه‌ها ضمن نشر اکاذیب و مسائل غیراخلاقی، اطلاعات شخصی اعضای گروه را نیز کسب می‌کند.

سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد، این فرد جوانی ۲۷ ساله است که خود را پیرو دین مسیحیت معرفی و ۳۰۰ نفر را در ۲۳ گروه در لاین و واتس‌اپ ساماندهی کرده بود.

به گفته وی، پلیس فتا چند روز پیش این جوان را که اهل و ساکن شاهرود است در حوالی شهر بازداشت و در خودروی وی تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی حاوی اطلاعات اعضای گروه و سایر اطلاعات مجرمانه کشف کرد.

سرهنگ کاظم‌زاده بابیان اینکه مجرم در اعترافات خود سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد را هدف خود از تشکیل این گروه‌ها عنوان کرده افزود: متهم در شهرهای تهران، مشهد، گلستان و سمنان دارای سوابق متعدد کیفری است.

فرمانده انتظامی شاهرود توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و در صورت مشاهده اقدامات مشکوک و غیرقانونی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول