ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای مقابله با اعتیاد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از نسیم، حجت‌الاسلام حسین رزمجو بعدازظهر امروز در نشست کمیته تخصصی علمی، فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان بوشهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های جدید برای پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: فرهنگ  شناخت با خطرات و آسیب‌های مواد مخدر باید از مدارس آغاز شود که این مهم نقش تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ پیشگیری دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه امروزه بیشتر جوانان و نوجوانان از تلفن همراه بهره‌مند هستند گفت: شبکه‌های اجتماعی که در تلفن‌های همراه در انتقال برنامه‌ها، فرهنگ‌ها و طرح‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد زمینه‌ای مناسبی برای اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد فراهم کرده است.

رزمجو بابیان اینکه گروه خاص اجتماعی آموزش‌دیده باید در فضای مجازی در امر پیشگیری فعال شوند بیان کرد: با استفاده از استقبال روزافزون جوانان و نوجوانان از فضای مجازی باید از این شرایط برای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد اقدام کرد.

وی بابیان اینکه ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد ویژه گروه هدف مورد تأکید است  تصریح کرد: در استفاده از فضای مجازی با بهره‌گیری از گروه خاص، باید آموزش‌ها با استاندارد در دسترس همگان قرار گیرد و در این راستا مداخلات همزمان اجتماعی در این موضوع بسیار مؤثر است.

مدیرکل امور اجتماعی استان بوشهر بابیان اینکه آموزش‌ها باید به‌صورت مستمر با جامعه هدف ارائه شود بیان کرد: در این زمینه آموزش مهارت‌های زندگی در میان جوانان بسیار تأثیرگذار است.

رزمجو سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در نقاط روستایی باید مورداستفاده قرار بگیرند تا بتوان در این مسیر موفق عمل کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول