ادغام «شورای عالی فناوری اطلاعات» در «شورای عالی فضای مجازی» در دستور کار مجلس

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای تغییر دستور و بررسی با اولویت طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را مطرح کردند که نمایندگان با ۱۲۰ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر با اولویت بررسی این طرح در مجلس موافقت کردند.

نصرالله پژمان فر نماینده مشهد به‌عنوان طراح بررسی با اولویت این طرح در مجلس گفت: وجود شوراهای متعدد و موازی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و گاهی وظایف برخی از این شوراها در راستای یکدیگر قرار دارد.

وی با یادآوری این‌که ما امروز دو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی فناوری اطلاعات داریم، خاطرنشان کرد: رییس هر دو این شوراها رییس جمهوری است ولی این شوراها تداخل زیادی در مسائل یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: ترکیب شورای عالی فضای مجازی ترکیب جامع‌تری است، ما تصور می‌کنیم با ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی این دو شورا باهم همپوشانی داشته باشند و اختیارات و حوزه بیشتری را تحت پوشش قرار دهند ولی هم‌اکنون وجود دو شورا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در مخالفت با بررسی با اولویت این طرح گفت: شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی فناوری اطلاعات هر دو زیر نظر رییس جمهوری است، کار شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری و کار شورای عالی فناوری اطلاعات اجرایی و فنی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی باید سیاست‌های کلان را سیاست‌گذاری کند ولی اجرا بر عهده شورای فناوری اطلاعات است ازاین‌رو نباید ما هیچ‌کدام از این شوراها را منحل کنیم زیرا هرکدام وظایف جداگانه‌ای دارند.

مهرداد بذرپاش نماینده تهران در موافقت با این تغییر دستور گفت: شورای عالی فناوری اطلاعات نقش اجرایی دارد درحالی‌که بر اساس قوانینی که داریم تمام شورای عالی‌ها نقش سیاست‌گذاری دارند و هیچ‌کدام نقش اجرایی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای عالی فضای مجازی کمیته‌های متعددی دارد که شان اجرایی‌تری دارند.

وی با تأکید بر این‌که شورای عالی فناوری اطلاعات تاکنون جلسات زیادی تشکیل نداده است، گفت: ما خواهان ادغام این دو شورا هستیم تا نقش فعال‌تری داشته باشند.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت‌رئیسه مجلس پس از تصویب این تغییر دستور اعلام کرد: مجلس جلسه بعدی کلیات و جزییات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول