تلگرام فیلتر نشده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم،جایگاه پیام‌رسان‌های موبایلی یا همان سرویس‌های OTT در جوامع به حدی رسیده که کاربران موبایل را سخت درگیر ارتباطات مبتنی بر IP کرده و روزبه‌روز بر اهمیت این ابزارهای ارتباطی افزوده می‌شود.
وی چت، واتس‌اپ، تانگو، وایبر و اخیراً هم تلگرام ازجمله پیام‌رسان‌های رایجی هستند که به دلیل ضعف برنامه‌های داخل کشور، امید دل کاربران موبایل ایران شده‌اند اما به دلیل ماهیت خارجی داشتن هر از چند گاهی حرف‌وحدیث‌هایی را در داخل به وجود آورده‌اند.
مسئولان نیز که همواره سعی می‌کردند مخالفت خود را با این ابزارها که مشخص نیست با چه هدفی شکل‌گرفته و میزبانی آن‌ها اغلب در خارج از کشور است، ابراز کنند اما در ایام عید امسال زمانی که همین ابزارها موجب افت شدید درآمدهای پیامکی شدند ظاهراً به فکر راه‌حل جدی افتاده‌اند.
وی چت خیلی وقت پیش به دلیل ماهیت اخلاقی و قابلیت جست‌وجوی کاربران اطراف (Near by) فیلتر شد و اخیراً پس‌لرزه‌های آن دامن وایبر را هم گرفته و استفاده از آن را برای بسیاری از کاربران غیرقابل ممکن کرده است.
درحالی‌که کندی‌های وایبر امان کاربران را بریده و هیچ دلیل منطقی برای این اختلال وجود ندارد، سیل کاربران آن به سمت نرم‌افزار تلگرام سرازیر شده‌اند به‌گونه‌ای که اگر از کاربران قدیمی تلگرام باشید با عضویت‌های جدید و آلارمی که برای شما می‌آید متوجه استقبال عجیبی از این نرم‌افزار می‌شوید.
این در حالی است که روز گذشته بسیاری از کاربران این نرم‌افزار خبر از مسدودسازی آن دادند و برخی اخبار هم به فیلتر شدن تلگرام پرداخت؛ این پیام‌رسان با توجه به اینکه همچنان برای اغلب کاربران فعال است ظاهراً توسط برخی شرکت‌های محدود ارتباطی برای کاربران مسدود شده و دلیل مشخصی پشت آن وجود ندارد.
برخی اخبار به مسدودسازی تلگرام توسط مخابرات اشاره کردند درحالی‌که این سرویس برای بسیاری از مشترکان مخابرات همچنان فعال است؛ برای پیگیری این موضوع تماسی با یکی از کارشناسان مخابراتی داشتیم که سریعاً آن را تکذیب کرد و گفت اگر هم‌چنین اتفاقی افتاده احتمالاً اختلال مقطعی بوده اما بازهم بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد زیرا دستور فیلترینگ را شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌کند.
ازآن‌جهت که هر سرویسی با توجه به ضعف بسترهای ارتباطی داخلی، بعد از مدتی با اختلالات غیرقابل‌باور روبرو می‌شود بعید نیست که در آینده نزدیک با محبوبیت هر چه بیشتر تلگرام شاهد ازکارافتادن آن باشیم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول