تهدید۳۰میلیونی در پی بی‌توجهی به حریم خصوصی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تابناک، فردی که با به دست آوردن تصاویر خصوصی یک شهروند در فضای مجازی قصد اخاذی ۳۰ میلیون ریالی را داشت توسط پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شد.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در شبکه‌های اجتماعی، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ قاسم جعفریان روز سه‌شنبه افزود: در تحقیق به‌عمل‌آمده شاکی بیان داشت، چند ماه پیش با فردی که خود را «ع-ل» معرفی کرد، در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدم و حدود سه ماه هم با او در ارتباط بودم و در این مدت تعدادی از عکس‌هایم را برایش ارسال کردم اما بعد از مدتی ارتباطم را با او قطع کردم که در مقابل، نامبرده تهدید کرد اگر ۳۰ میلیون ریال به حسابش واریز نکنم، عکس‌هایم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس و انجام مهندسی اجتماعی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به نیروی انتظامی احضار شد.
وی گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات پرونده، به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
رییس پلیس فتای استان به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند و این نکته را نیز در نظر داشته باشد که رفتارشان در فضای مجازی باید مانند رفتار در فضای حقیقی باشد و همان‌گونه که عکس‌ها و اطلاعات خصوصی خود را در فضای حقیقی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند، در فضای مجازی نیز نباید اطلاعات و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول