«سلام» جایگزین بسیجی نرم‌افزارهای پیام‌رسان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» حمید جعفری مسئول قرارگاه تاکتیکی شبکه اطلاع‌رسانی بسیج (شباب) در مصاحبه‌ای با وبلاگ ندای یک بسیجی، به معرفی نرم‌افزار پیام‌رسان سلام پرداخته است.
جعفری با بیان اینکه اگر نگاهی به تاریخچه و ایجاد شبکه‌های اجتماعی بیاندازیم به این نتیجه خواهیم رسید که شبکه‌های به‌اصطلاح اجتماعی مبتنی بر فلسفه غرب بوده و در آنجا همواره اومانیست و انسان‌محوری، فصل الخطاب آن‌ها است گفت: به عبارتی در این شبکه‌ها هیچ‌یک از اصول و مبانی فلسفه اسلامی دیده نمی‌شود. فنّاوری‌های وارداتی همواره بهترین محمل‌ها و بسترهای تهاجم غربی هستند و چنانچه بخواهیم انقلابی در فضای مجازی ایجاد کنیم باید فنّاوری‌های غربی را مهندسی معکوس نموده و ابزار و فنّاوری جدیدی با جایگزینی فلسفه اسلامی بجای فلسفه غربی ایجاد نمود.

وی تاکید کرد: امروزه متأسفانه همین شبکه‌های به‌اصطلاح اجتماعی و درواقع غیراجتماعی در میان اغلب مردم ایران توسعه‌یافته است و بخش اعظمی از وقت و زمان آن‌ها را که باید به زندگی اجتماعی، خانواده، تحصیلی و… مصروف گردد؛ در این شبکه‌ها تلف می‌شود؛ اما با توجه به تهدیداتی که  این سامانه‌های پیام‌رسان تحت تلفن همراه دارد. باید آن بخش از خوبی‌های آن را جدا نمود و از بدی‌های آن دوری کرد.

مسئول قرارگاه تاکتیکی شباب ادامه داد:‌ مثلاً باید از این بستر برای ترویج دین اسلام و فرهنگ بسیجی حداکثر استفاده را نمود چراکه رایگان بودن آن، سهولت در ارتباط با گروه‌ها و حلقه‌های موردعلاقه، یافتن همفکران و دوستان در سطح جهان و … می‌تواند یک مزیت مناسب برای استفاده ازاین‌گونه شبکه‌ها باشد. ولی از طرفی باید آسیب‌ها و آفت‌های این‌گونه شبکه را شناخت و از آن‌ها استفاده نکرد. بسیج نیز در این راستا در تلاش است تا با شناسایی و معرفی بعضی از سامانه‌ها و پیام‌رسان‌های امن و مطمئن، دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها را کاهش دهد. لذا بسیج بیشتر به دنبال آگاه‌سازی و روشنگری مردم و بسیجیان از تهدیدات این‌گونه سامانه‌ها است.

جعفری با بیان اینکه اولین پیشنهاد بنده، صرف‌نظر از حضور در این‌گونه شبکه‌ها است؛ چراکه وقت و عمر انسان بسیار بیشتر از گذران در این سامانه‌ها و پیام‌رسان‌ها ارزش دارد، ادامه داد: اما سازمان بسیج مستضعفین با بررسی که میان بسیاری از پیام‌رسان‌ها داشته است و بسیاری از نمونه‌های داخلی و خارجی این‌گونه سامانه‌ها را بررسی کرده؛ به یک پیام‌رسان ایرانی بنام «سلام» رسید که نسبت به مشابه ایرانی و خارجی آن از اطمینان، پایداری و امنیت بیشتری برخوردار است. و به کسانی که امروزه در شبکه‌هایی ازجمله وایبر، واتس‌اپ، تانگو، اینستاگرام و … هستند اولاً پیشنهاد می‌دهد چنانچه می‌توانند این بستر را رها کرده و به سبک زندگی اسلامی ایرانی خود ادامه دهند؛ تا زمانی که یک پیام‌رسان اسلامی تولید و جایگزین شود. بااین‌حال پیشنهاد می‌گردد بهتر است این پیام‌رسان داخلی را جایگزین سامانه‌های مزبور کنند. چراکه پیام‌رسان «سلام» بهترین جایگزین وایبر و واتس‌اپ و … است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول