مدیران فرهنگی خانواده‌ها را با آسیب‌های فضای مجازی آشنا کنند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، حجت‌الاسلام عبدالهی، مسئول مؤسسه فرهنگی زمانه در همایش تهدیدها و فرصت‌های رسانه که صبح امروز طی دوره آموزشی سراج در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، گفت: فردی در این زمان به رسانه تسلط داشته باشد می‌تواند بسیاری از اهداف و عقاید صحیح یا باطل را از این طریق به مخاطبان برساند.

حجت‌الاسلام عبداللهی بابیان این‌که رسانه‌ها مهم‌ترین سلاح در جنگ نرم هستند، گفت: جنگ نرم مجموعه اقدامات دشمن برای تغییر ارزش‌ها و باورها و افکار و رفتار جامعه است.

حجت‌الاسلام عبداللهی ابراز کرد: در این زمان اکتفا کردن به فعالیت‌ها فرهنگی و تربیتی در مساجد، منبر و سخنرانی برای ترویج معارف اسلامی در جامعه کافی نیست بلکه در عرصه رسانه باید فعالیت‌های مناسب فرهنگی داشت.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش معترضان در سال ۸۸ اثرپذیری جوانان از ادبیات داستانی غنی کودک و نوجوان بود؛ در داستان‌ها همانند شنگول‌ومنگول نحوه تعامل و برخورد با دشمن را به کودکان آموزش می‌داد.

حجت‌الاسلام عبدالهی بیان کرد: امروز در جنگ نرم، قصه‌ها و داستان‌های غربی همچون سیندلارا جای خود را به داستان‌های ملیتی ایرانیان داده‌اند تا ذهن کودکان را با مفاهیم ضد ارزشی همراه شود.

مسئول مؤسسه فرهنگی زمانه بابیان این‌که اختلافی که اسلام با غرب داریم، یک اختلاف مبنایی است؛ گفت: غربی‌ها معتقدند که انسان‌محور هر امری است و خواست و لذت فردی بر اوامر الهی ترجیح دارد، اما در اعتقاد مسلمانان، خدامحور هر کاری است.

وی بابیان این‌که در اعتقادات اسلامی اصالت از آن آخرت است تأکید کرد: غربی‌ها معتقدند که اصالت با دنیا است؛ اما مادامی‌که اصالت با دنیا باشد، لذت‌جویی و فردگرایی محور هر کاری قرار می‌گیرد.

مسئول مؤسسه فرهنگی زمانه بابیان این‌که فردگرایی در کشور شیوع یافته است، گفت: خانواده مهم‌ترین رکن در مذهب اسلام و جمهوری اسلامی است، تمام قانون‌ها در کشور در دفاع از خانواده تصویب می‌شود، اما غربی‌ها بافرهنگ خانواده به تقابل و مبارزه می‌پردازند و این امر به سبب رواج فرهنگ فردگرایی است.

وی بابیان این‌که لازمه ترویج دین در جامعه و موفقیت‌های اجتماعی بالا بردن سواد رسانه‌ای است، تصریح کرد: مدیران فرهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کلاس‌هایی برای افزایش سواد رسانه برای اعضا و خانواده‌ها برقرار کنند و آن‌ها را با آسیب‌های برنامه‌ها اجتماعی موبایل و فضای مجازی آشنا کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول