فیس بوک به نقض حریم شخصی متهم شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تابناک، مقامات اروپایی می‌گویند: فیس‌بوک با ردگیری کاربران آنلاین بدون جلب رضایت آن‌ها قوانین حریم شخصی این قاره را نقض کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش کمیسیون حفاظت از حریم شخصی بلژیک، مدیران فیس‌بوک به‌تازگی پاسخگوی سؤالاتی در مورد نحوه جمع‌آوری اطلاعات از کاربران خود بوده‌اند. آن‌ها از کاربران اینترنت خواسته‌اند نرم‌افزارهایی را برای حفاظت از حریم شخصی خود نصب نمایند تا جلوی جمع‌آوری اطلاعات شخصی خود را توسط سایت‌های ثالث و ازجمله فیس‌بوک بگیرند.
مسئله نگران‌کننده این است که حتی اگر کاربران فاقد حساب کاربری در فیس‌بوک باشند ممکن است اطلاعاتشان توسط این سایت به شیوه‌های گوناگون و در زمان استفاده از سرویس‌های ثالث جمع‌آوری شود.
مقامات بلژیکی این اطلاعات را با همکاری نهادهای نظارتی و رگلاتوری در آلمان، هلند، فرانسه و اسپانیا جمع‌آوری کرده‌اند. به گفته آن‌ها فیس‌بوک از به رسمیت شناختن رویه قضایی اتحادیه اروپا و همکاری با کشورهای مذکور خودداری کرده است. فیس‌بوک خود را تنها موظف به تبعیت از قوانین ایرلند می‌داند، زیرا مقر اروپایی آن در این کشور قرار دارد. علت انتخاب این کشور قوانین مالیاتی و قضایی نسبتاً سهل گیرانه است.
برخورد فیس‌بوک با انتقادات رگلاتورهای اروپایی موجب ناراحتی آن‌ها شده و آنان از مدیران این شبکه اجتماعی خواسته‌اند پاسخ‌های دقیقی به سؤالاتشان بدهند. در مقابل فیس‌بوک مدعی است به‌شدت تلاش می‌کند تا کنترل کاربران بر آنچه به اشتراک می‌گذارند را ممکن کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول