جنجالهای اینترنت ملی و عملکرد ناموفق وزیر ارتباطات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت:‌ به‌رغم اقدامات وزیر ارتباطات در توسعه باند پهن و دسترسی کاربران به‌ویژه در حوزه موبایل به اینترنت داشت اما وی نتوانست در یک سال اخیر عملکرد قابل قبولی درباره شبکه ملی اطلاعات داشته باشد و این عملکرد وی بارها از سوی اعضای شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان مجلس موردانتقاد قرار گرفت و درنهایت منجر شد، محمود واعظی به دلیل عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات از مجلس کارت زرد بگیرد.

طبق اهداف برنامه پنجم توسعه، شبکه ملی اطلاعات باید تا پایان سال ۹۴ راه‌اندازی شود و ۶۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها به این شبکه متصل شوند اما آنچه بر اساس اعلام نمایندگان مجلس و نیز شورای عالی فضای مجازی از اقدامات صورت گرفته برای این تکلیف، برمی‌آید وزارت ارتباطات تاکنون موفق به اجرای این تکلیف نشده است.

شورای عالی فضای مجازی در چند جلسه برگزاری خود در سال گذشته، کلیات شبکه ملی اطلاعات را مصوب و وزارت ارتباطات را مکلف کرد که برنامه‌ریزی و نحوه اجرای این شبکه را به این شورا ارائه دهد که طبق گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی این وزارتخانه گزارش عملکردی در حد پاورپوینت ارائه داد.

از طرفی دیگر نمایندگان مجلس نیز با اعلام سؤال از وزیر ارتباطات برای عملکرد درزمینهٔ شبکه ملی اطلاعات از توضیحات وی قانع نشدند و در اردیبهشت‌ماه امسال به محمود واعظی برای عدم اجرای این تکلیف حاکمیتی، کارت زرد دادند.

این در حالی است که واعظی در دفاع از عملکرد خود، افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت، راه‌اندازی اترنت استان قم و ارائه خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها را بر روی شبکه اینترانت داخلی کشور، ازجمله اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول