مدیر گروه غیراخلاقی تلگرام بازداشت شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرگزاری فارس، سهراب رحیم زاده اظهار داشت: در یک شبکه اجتماعی تلفن همراه به نام تلگرام فردی اقدام به راه‌اندازی و اداره گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی کرده و در این خصوص اقدام به جذب ۲۰۰ نفر عضو در گروه مذکور کرده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از اخذ دستورات قضایی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی، علمی و فنی مشخص شد ایجادکننده گروه مذکور فردی مشخص است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر تلفن همراه نیز فعالیت دارد.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: با روش‌های مهندسی اجتماعی و دیگر روش‌های علمی و تخصصی برخی از مشخصات شخصی ازجمله نام مستعار متهم کشف و در شبکه‌های اجتماعی دیگری ازجمله وایبر تصویری از متهم استخراج شد که با عکس بارگذاری شده در شبکه تلگرام همخوانی داشت.

وی اظهار داشت: در یک عملیات غافلگیرانه متهم مذکور به هویت معلوم به همراه ادله دیجیتال ازجمله گوشی موبایل شناسایی و دستگیر شد.

رحیم زاده بابیان اینکه متهم در مواجهه و رویارویی با ادله و مدارک در همان ابتدای تحقیقات و بازجویی راهی جز اقرار نیافته و به بزه خود معترف و هدف از آن را صرفاً سرگرمی و وقت‌گذرانی اعلام کرد.

این مسئول به همشهریان عزیز توصیه کرد به‌هیچ‌عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بارگذاری نکنند چون احتمال مفقودی و دسترسی افراد ناباب به این تصاویر وجود دارد و از طرفی بارگذاری تصاویر و مطالب در شبکه‌های اجتماعی حتی با رعایت اصول محرمانگی به‌منزله افشای اطلاعات و تصاویر خصوصی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول