«فضای مجازی از بزرگ ترین ابزار های نشر معارف اسلامی در دوره کنونی است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، حجت‌الاسلام طالبی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، فرمودند که اینترنت و فضای مجازی یکی از نعم بزرگ الهی است، این مطلب بسیار پر مفهوم است و ضرورت پیگیری اتفاقات فضای مجازی را نمایان و متوجه پتانسیل‌های فضای مجازی می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه لازم است به پتانسیل تبلیغی فضای مجازی توجه و اهمیت بدهد، یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای نشر معارف اسلامی تبلیغ در رسانه‌ها و مجموعه فضای مجازی است، مخاطبان فضای مجازی در مقایسه با مخاطبان منابر، نسبت بالایی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به این‌که بنا بر آمار درصد بالایی از مخاطبان و کاربران فضای مجازی بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، تأکید کرد: در عصر حاضر فضای مجازی بهترین ابزار نشر معارف و اخلاق، مسائل دینی و تربیت نسل جوان است چنانچه رهبر انقلاب می‌فرمایند که اگر بتوان به زبان صحیح، مسائل اخلاقی، دینی و تربیتی را در فضای مجازی تبلیغ کرد، با این وسیله می‌توان حرف حقی را به گوش میلیون‌ها جوان رساند.

وی بابیان این‌که نظام حکومت ایران اسلامی و مردمی است، تصریح کرد: معاندان این نظام توانایی و جرئت تخریب علنی در فضای حقیقی را ندارند، بنابراین عمده فعالیت‌های تخریبی و تبلیغات سوء علیه اصل دین و نظام را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این فضای مجازی یک‌دری است و پتانسیل‌های فراوانی دارد، ازجمله این پتانسیل‌ها حضور بالای نسل جوان در این فضا است، کار اصلی و مهم حوزه علمیه چه در امر تبلیغ، چه در امر تربیت و امر آموزش توجه و بهره‌گیری از این فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: این فضا کاملاً مهیا است و جوانان آماده‌اند، بنابراین وظیفه ماست که با شناسایی طلاب متخصص و زبده در مباحث علمی، تربیتی، آموزشی و اعتقادی و بهره‌گیری از این نیروها هدف‌های تبلیغی خود را به انجام رسانیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول