بهره‌گیری استکبار از شبکه های اجتماعی برای اسلام هراسی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، سید احمد نکویی‏، کارشناس روابط بین‌الملل جهان اسلام در وزارت امور خارجه، ظهر امروز در گردهمایی دانشجویی با عنوان اسلام هراسی در غرب در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل‏، با اشاره به بهره‌گیری گروه‌های تکفیری از رسانه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری و به‌ویژه داعش از فضای مجازی برای اسلام هراسی استفاده می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه‌شده حضور گروه‌های تکفیری در فضاهای مجازی افزایش چشمگیری داشته که باید در جهت مقابله با آن اهتمام جدی کنیم.

نکویی‏، تصریح کرد: هم‌اکنون اسرائیل و آمریکا و گروه‌های تکفیری در فضاهای مجازی به دنبال تبلیغ غیرحقیقی علیه اسلام هستند و در این راستا جوانان در جهان اسلام باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

کارشناس روابط بین‌الملل جهان اسلام از افزایش ۱۴ درصدی تبلیغات ضد اسلامی و ضد دینی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: آمریکا با ایجاد گروه‌های تکفیری و ایجاد امکان بهره‌مندی این گروه‌ها از شبکه‌های مجازی درصدد تضعیف دین اسلام و مقابله با گسترش اسلام در جهان است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی دچار نگرانی شدیدی شده و پس‌ازآن درصدد تضعیف جهان اسلام برآمد تا بتواند از این طریق در این کشورها حضور جدی داشته باشد.

نکویی، اظهار داشت: آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با گسترش آموزه‌های دین مبین اسلام در جهان و از ترس تأثیر دین اسلام در بین مردم جهان از طریق ابزارهای مختلف و به‌ویژه رسانه‌ها درصدد مقابله با آن برآمدند و ازاین‌رو موج گسترده اسلام هراسی را در جهان به راه انداختند.

این کارشناس جهان اسلام، بیان داشت: هم‌اکنون دشمنان جهان اسلام با استفاده از رسانه‌های دیداری، شنیداری و به‌ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با صرف هزینه‌های گزاف در پی از بین بردن باورها، ارزش‌ها و اعتقادات ملت‌های مسلمان هستند تا نفوذ خود را در این کشورها گسترش دهند.

نکویی با اشاره به حمایت گسترده آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری، خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری با ایجاد ترس و واهمه در بین مردم با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای قوی و پیشرفته که از سوی آمریکا و کشورهای غربی تأمین می‌شود درصدد نشان دادن چهره‌ای نامناسب از دین اسلام در جهان هستند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی با عنایات پروردگار متعال و با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت‏، به قدرت برتر در منطقه و دنیا تبدیل‌شده است.

نکویی تصریح کرد: بیشتر مبارزات و انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی منطقه حاصل و نشأت‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که نشان از تأثیر عمیق انقلاب اسلامی در جهان دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول