پیام‌رسان‌ها در اروپا محدود می‌شوند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مشرق،‌ رویترز نوشت: اتحادیه اروپایی قصد دارد قوانین مخابراتی خود را در سال آینده میلادی به‌روز کند تا از یکسو اپراتورها با سهولت بیشتری به کسب درآمد بپردازند و از سوی دیگر آزادی عمل بی‌همتای برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی پایان یابد. تسهیل سرمایه‌گذاری گسترده درزمینهٔ ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ازجمله دیگر پیامدهای تغییر قوانین مذکور است.
کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا پیش‌نویس تغییرات موردنظر خود را تهیه‌کرده که نتیجه آن شکل‌گیری یک بازار دیجیتال واحد خواهد بود که در قالب آن اپراتورهای مخابراتی برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت باهم رقابت می‌کنند بدون آنکه رژیم رگلاتوری مشابهی در موردشان اعمال شود. آندروس آنسیپ معاون اول کمیسیون اروپا جزییات استراتژی  بازار واحد دیجیتال را در اواسط سال ۲۰۱۶ اعلام خواهد کرد.
برخی غول‌های مخابراتی اروپایی مانند اورنج و دویچه تله کام بارها خواستار کاهش سخت‌گیری‌ها در مورد خود شده‌اند و می‌گویند با کاهش درآمد ناشی از فعال شدن رقبای تازه به‌خصوص پیام‌رسان‌های موبایلی دیگر قادر به سرمایه‌گذاری‌های جدید برای ارتقای شبکه‌های خود نیستند.
در دو سال اخیر این برنامه‌های مبتنی بر انتقال صدا از طریق اینترنت یا VoIP به جایگزین روش‌های سنتی مکالمه تلفنی مبدل شده‌اند. این امر باعث شده تا بسیاری از مشترکان تلفن همراه جز در شرایط اضطراری که به اینترنت دسترسی ندارند به‌هیچ‌عنوان از شبکه‌های مخابراتی سیار برای برقراری تماس یا ارسال پیام استفاده نکنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول