انتقاد دبیر شورای عالی فضای مجازی از نهاد‌های موازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از نسیم، محمدحسن انتظاری در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری تأکید کرد: بیش از ۱۵ دستگاه اصلی و ۴۰ دستگاه متعدد در  کشور هرکدام در  یک‌جهت در فضای مجازی کار می‌کنند‌. اگر هم‌جهتی در این فضا نباشد توسعه و امنیت مجازی نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بابیان اینکه سیاست‌گذاری واحد برای هم بُرداری هماهنگی‌ها لازم است، افزود: درصورتی‌که در این بخش حاکمیت مستقر و اصول فرهنگی خودمان را داشته باشیم، بحث علمی، اقتصادی و توسعه دسترسی شکل می‌گیرد.

محمد حسن انتظاری از ایجاد کارگروه ارزشیابی محصول و خدمات امنیت بومی خبرداد و گفت:در شبکه ملی اطلاعات باید از تجهیزات امنیتی داخلی استفاده شود.

وی افزود: در این شبکه بومی باید امنیت در اختیار خودمان باشد و کارگروه جدید ایجاد شده در ذیل کمیسیون امنیت ملی فضای مجازی از اعضای وزارت صنعت، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیر عامل و ۳ عضو حقیقی دیگر تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کمیسیون، شرکت‌ها و محصولات بومی در حوزه امنیت ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند و تلاش می‌شود تا در شبکه ملی اطلاعات از تجهیزات و محصولات امنیتی تولید داخل استفاده شود.

همچنین احمد سالک کاشانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم گفت:  امروز بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله آلمان و برزیل تلاش می‌کنند تا اطلاعات خود را دیجیتالی کرده و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب تلاش می‌کنند فضای مجازی خود را جدا کنند.

سالک بابیان اینکه ما توانایی داریم تا امنیت خود را خود تأمین کنیم گفت: باید از این توانمندی استفاده کرده و مدیریت این فضا را در دست بگیریم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر لزوم افزایش تولید محتوا گفت: با این کار می‌توان خانواده‌های ایرانی در درجه اول مصون نگه داشت.

رییس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در فضای مجازی نیازمند تشکیل یک جبهه عظیم و باسیاست‌های هم‌افزا به‌منظور تأمین محتوای و امنیت بومی در فضای مجازی هستیم.

سالک با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در این سیاست‌ها توجه به حرکت فعالان بخش خصوصی ونیز جوانان اهمیت داده‌شده؛ در تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان نقش به سزایی دارد.

وی افزود: این مسئله در فضای مجازی باید درزمینهٔ تولید محصولات دانش‌بنیان و تولید محتوای بومی دنبال می‌شود.

وی فرهنگ، اقتصاد- اقتصاد ملی و امنیت سه مقوله به همه پیوسته عنوان کرد و گفت: در فضای مجازی هرکدام از این بحث‌ها بدون دیگری قابل‌تأیید نیست که باید این امر در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص ایجاد شبکه ملی ارتباطات در کشور گفت: این شبکه باید خدمات را در منزل مردم ارائه دهد و یکی از مشکلات در این زمینه مشکل مدیریتی است که باید حل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول