سیاست‌های کلان شبکه‌های اجتماعی موبایلی در دستور شورا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمدحسن انتظاری در پاسخ به سؤالی که درباره رویکرد شورای عالی فضای مجازی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایل مطرح‌شده بود، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی درواقع ایجادکننده ارتباطات اجتماعی هستند و افراد مختلفی در این زمینه فعالیت دارند، اما در این خصوص چند موضوع جای بحث دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حال حاضر سیاست‌های کلان دراین‌باره تدوین‌شده و آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است. اکنون در این حوزه تشکل‌های زیادی به‌طور خودجوش فعالیت دارند، اما مهم آن است که از این شبکه‌ها استفاده‌ای مؤثر صورت بگیرد. بر همین اساس ما به دنبال آن هستیم که در کنار شبکه‌های عمومی که اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرد شبکه‌های تخصصی نیز ایجادشده و توسعه پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ۲۸ طرح فوری شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برقراری تعامل با تشکل‌های اجتماعی خارج از کشور یکی از طرح‌های ۲۸ گانه ما به شمار می‌روند که در این زمینه نیز دستگاه‌های مختلفی همکاری خواهند داشت و فکر می‌کنیم تا چند ماه آینده برنامه‌ی کلان این حوزه برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی آماده خواهد شد.

انتظاری درباره زمان تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز زمانی را اعلام نکرده و تنها اظهار امیدواری کرد که این جلسات به‌زودی برگزار شوند.

اما سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در جمع خبرنگاران به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص زمان برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی پرداخته و عنوان کرد: براساس حکم مقام معظم رهبری حکم سه ساله برخی اعضای شورا رو به اتمام است و به احتمال قوی جلسات بعدی در آینده با حضور اعضای جدید برگزار خواهند شد.

در این زمینه انتظاری یادآور شد: تا زمانی که حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب اعضای جدید صادر نشود، جلسات ما به شیوه‌ی سابق برگزاری می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول