عکس بفرستید، لاغر شوید!

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جهان نیوز، در دنیای مدرنیته امروز که سبک زندگی ایرانی- اسلامی جای خود را به سبک غربی‌ داده، مدلینگ، چاقی و لاغری به دغدغه اصلی جوانان امروز تبدیل‌شده است.
شاید در دهه‌های گذشته با تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای قرص‌های لاغری و چاقی، با استقبال گسترده‌ای از سوی طیف جوان برای تناسب‌اندام روبرو می‌شد اما طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه مضر بودن چنین قرص‌هایی برای مردم اثبات‌شده حالا ورزش و پیشگام همه رشته‌های ورزشی، پرورش اندام، بیش‌ازپیش موردتوجه جامعه جوان قرارگرفته است.
برنامه ورزشی و غذایی، حضور در باشگاه‌های بدن‌سازی و اصطلاحاتی که حالا دیگر مختص پرورش اندامی‌هاست، جای خود را در بین جوانان بازکرده و آن‌ها ساعاتی از روز خود را به این امر اختصاص می‌دهند.
در نگاه اولیه شاید خانواده‌ها از اینکه وقت دختر یا پسر جوانشان در مسیر ورزش و در محیط‌های سالم ورزشی سپری می‌شود، خوشحال باشند اما قطعاً این محیط و حواشی آن نیز می‌تواند تهدیدهایی را برای نسل جوان به همراه داشته باشد.
امیرملازاده کارشناس پرورش اندام و مربی بدن‌سازی که سابقه چندین قهرمانی بین‌المللی را نیز در این رشته ورزشی در کارنامه خود می‌بیند، در گفت‌وگو با خبرنگار جهان نیوز به تشکیل برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی موبایلی نظیر لاین، واتس‌اپ، تلگرام و … اشاره کرد و افزود: طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی از این گروه‌ها توسط برخی مربیان پرورش اندام در شبکه‌های اجتماعی موبایلی راه‌اندازی شده که جوانان علاقه‌مند به بدن‌سازی نیز به عضویت آن درآمده‌اند.
عکس بفرستید؛ لاغر شوید!
وی در مورد برخی اتفاقات در این گروه‌ها هشدار داد و گفت: متأسفانه مشاهده‌شده است که برخی از مدیران این گروه‌ها (مربیان بدن‌سازی و پرورش اندام) به بهانه ارائه برنامه غذایی و ورزشی، از دختران عضو گروه درخواست عکس می‌نمایند که این اتفاق می‌تواند در آینده مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورد.
این مربی بدن‌سازی بابیان اینکه، یک مربی حرفه‌ای تنها با شنیدن قد و وزن فرد، به‌راحتی می‌تواند بهترین برنامه را به ورزشکار موردنظر ارائه دهد، خاطرنشان کرد: مربی‌ای که ادعا می‌کند برای چاقی یا لاغری و یا حتی تناسب‌اندام حتماً باید عکس برهنه با نیمه برهنه ورزشکار را ببیند قطعاً مربی نیست و به دنبال اهداف دیگری چنین درخواستی را مطرح می‌نماید.
ملازاده در پایان با هشدار به دختران جوان تأکید کرد: زنان و بانوانی که علاقه‌مند هستند در این رشته ورزشی فعالیت نمایند، باید بیشتر از آقایان مراقب باشند چراکه زمینه سوءاستفاده از آن‌ها مهیاست و ارسال این تصاویر در آینده می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول