شیرجه‌ای کودکانه در فضاهای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بی‌خبر و دل‌خوش به اینکه او سرگرم است و ما می‌توانیم به سراغ کارهای عقب‌مانده خود برویم، اما این تصور بازتاب و سرانجام جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

رفتارهای نامناسب و بدون برنامه‌ریزی والدین نسبت به کودکان و نوجوانان آینده‌ای نافرجام را به همراه دارد

فرزندان امروز ما محصول بی‌توجهی دیروز ما هستند!

تاکنون به این اندیشیده‌اید چرا کودکان دیروز ما اشخاصی‌اند که درگذشته تصور داشتن چنین فرزندانی در ذهنمان بار‌ها تداعی می‌شد و اما با رفتارهای پریشان خود آن را از ذهن خود پاک می‌کردیم و کابوسی بیش نمی‌دانستیم.

کودکان با دقت از رفتار والدین و اطرافیان خود نطق برداری و نکته برداری می‌کنند. مثلاً در هنگام کودکی فرزندانمان باوجود انجام رفتارهای ناشایست با خندیدن و یا تشویق‌های منفی، اشتباهات آن‌ها را تأیید می‌کنیم و کودکان و نوجوانان با تفکر اینکه اعمال و رفتارشان صحیح و درست است، آن را تکرار می‌کنند. این نوع رفتار‌ها اشتباهات والدین دیروز و امروز است.

شیرجه‌ای کودکانه در فضاهای مجازی!

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به میان آمدن شبکه‌های مجازی و اینترنت رفتار‌ها و اعمال اشتباه والدین نیز رنگ و شکل تازه‌ای به خود گرفته است. به‌طوری‌که والدین با تصور اینکه فرزندانشان مشغول شبکه‌های مجازی و اینترنتی هستند و آن‌ها می‌توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند، از آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده کودکان و فرزندانشان غافل‌اند.

آسیب‌هایی که در قالب‌های مختلف شبکه‌های مجازی، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای، واتس‌اپ، وایبر، اینستاگرام، فیس‌بوک، انیمیشن‌ها، اسباب‌بازی و… کودکان و نسل آینده را تهدید می‌کنند.

این غول بی شاخ و دم که آینده کودکان را به خطر می‌اندازد

این غول نامرئی که خطری بزرگ برای کودکان و نوجوانان و نسل آینده است چراکه آسیب‌های بسیاری ازجمله عوامل تهدیدکننده تقویت حافظه و هوش کودکان و نوجوانان و نبود تحرک کافی و بروز آسیب‌های جسمانی آن‌ها را به همراه دارد.

این سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی والدین سرانجامی نافرجام را برای نسل آینده به دنبال خواهد داشت. منشأ بسیاری از حوادث آسیب‌های اجتماعی، جرائم و سرانجام نافرجام جوانان امروز و شاید آینده رفتارهای نادرست والدین است.

سکوت کودکان و نوجوانان پای اینترنت و شبکه‌های مجازی را جدی بگیریم!

چراکه بیگانگان و غربیان بزرگ‌ترین سلاح و جنگ نرم را تهاجم فرهنگی و گسترش آسیب‌های ناشی از وجود رفتارهای پرخطر در شبکه‌های مجازی، اجتماعی و گسترش آسیب‌های اجتماعی و غرب‌زدگی میان جوانان، کودکان و نوجوانان و نسل آینده می‌دانند.

کودکی که تحرک ندارد و ساعت‌ها در فضاهای مجازی و اینترنت و ماهواره می‌نشینند و آینده‌ای نافرجام دارد. فرزندی که خود آن را پرورانده‌ایم درحالی‌که داشتن او را کابوسی بیش نمی‌دانستیم!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول