توسعه شبکه ملی اطلاعات ایران را سرعت دادیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، محمود واعظی در صحن اصلی اجلاس فروم WSIS 2015 که از ۲۵ ماه مه ۲۰۱۵ با شعار نوآوری مشارکتی: توانمندسازی سازمان‏‌های ICT برای توسعه پایدار در ژنو سوئیس آغاز بکار کرده و در حال برگزاری است، به سخنرانی  پرداخت.

وی در این سخنرانی ضمن تشریح اهمیت جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محور گفت: جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محور می‌تواند به کشورها در دستیابی به اهداف توسعه کمک کند.

او افزود: امروز دنیا با چالش‌های جدی و جدیدی روبروست که برخی از این چالش‌ها را می‌‌توان با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات حل‌و‌فصل کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دنیا به اقتصاد مبتنی بر نوآوری روی آورده است، گفت: لازم است گام‌های بلندی برای تشویق و تسهیل نوآوری‌های فناورانه برداریم و این موضوع ما را دررسیدن به اهداف توسعه پایدار و جامعه اطلاعات محور در همه جوانب و ساخت دنیایی بهتر کمک می‌کند.

واعظی با ابراز نگرانی از شکاف دیجیتالی بین کشورهای درحال‌توسعه با کشورهای توسعه‌یافته گفت: برای کاهش این شکاف باید ICT و خدمات آن در دسترس همگان باشد.

او افزود: حمایت از تلاش‌های ملی در کشورهای درحال‌توسعه درزمینهٔ کاهش شکاف دیجیتال از طریق ایجاد، توسعه و تقویت ظرفیت‌ها برای تضمین حضور آن‌ها در تمامی‌ زمینه‌های جامعه اطلاعات جهانی باشد.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به موضوع حاکمیت و راهبری اینترنت گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع حاکمیت اینترنت را مهم‌ترین بخش از جامعه اطلاعات می‌داند و معتقد است باید بر اساس بیانیه ژنو در رابطه با آن عمل شود که مطابق آن، تمامی‌ دولت‌ها باید نقش و مسئولیت برابر در مسائل سیاست‌گذاری بین‌المللی مرتبط با اینترنت داشته باشند.

واعظی در پایان با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از نخبگان و فعالان بخش خصوصی در تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم چراکه شبکه ملی اطلاعات می‌تواند ضمن دسترسی راحت‌تر و با سرعت و کیفیت بیشتر کاربران، منجر به گسترش تولید محتوای بومی شود.

وی افزود: در این رابطه ما سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات ایران را موردحمایت قرار داده و از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول