طلاب از فضای مجازی برای تبلیغ ارزش‌های دینی استفاده کنند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی غفاری بابیان این‌که طلاب باید فرهنگ ناب نبوی را در کشور نهادینه کنند، افزود: درک فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی، درک عمیق آموزه‌های دینی، درک زمان، شرایط و جریان، شرایط زمانه و شناخت ابزارهای و روش‌های فرهنگی ازجمله اموری است که حوزویان جهت ترویج ارزش‌های دینی باید لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: امروز حوزه فرهنگ ختم به مدرسه و جلسه نمی‌شود. امروز فضای اثرگذاری و اثرپذیری فرهنگی بسیار گسترده شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: با توجه به حجم اطلاعاتی که در فضای اینترنت، رسانه، ماهواره و شبکه اجتماعی وجود دارد؛ باید بررسی کرد که سهم ما حوزویان چقدر است. اطلاعات دشمن چگونه به دست فرزندان ما می‌رسد و مطالب ما چگونه می‌رسد.

وی بابیان این‌که در شرایط کنونی بااین‌همه هجمه فرهنگی دشمن دیگر نمی‌توان حاشیه امنی برای خانواده تصور کرد، گفت: متأسفانه حضور حوزویان در فضای مجازی کمرنگ است. طلاب باید با استفاده از ابزارهای جدید به‌ویژه فضای گسترده اینترنت، برای ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی استفاده کنند و در تمام زیرشاخه‌های علمی باید به‌صورت تخصصی وارد شوند.

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: ما نسبت به دستاوردهای این انقلاب مسئول هستیم. در حال حاضر که دشمن با زبان علمی و تخصص و با ابزارهای جدید ورود پیداکرده است. ما باید با شرایط برابر و موازنه وارد عملیات شویم و با پرورش مربیان به‌صورت تخصصی پاسخ‌گوی شبهات دینی و اعتقادی باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول