آداب ارتباط در شبکه‌های اجتماعی از نظر حجت‌الاسلام زائری

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبر آنلاین فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و از فعالان فضای مجازی متنی را درباره آداب استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد.

این کارشناس فرهنگی در صفحه شخصی ایسنتاگرامش نوشت: من عکس خود را در پروفایل گذاشته‌ام، اسم‌ورسم مشخص هم دارم، باکمال صراحت و شفافیت هم حرف می‌زنم، به دیگران جواب می‌دهم، از انتقادات و تذکرات هم باروی باز استقبال می‌کنم … معلوم است کی هستم و چه‌کاره‌ام، کل مطالب و عکس‌های قبلی‌ام در دسترس همه هست، تلاش هم می‌کنم ان شالله به مدد حق (با همه روسیاهی و گنه‌کاری و باطن‌خراب خودم) روی منبر و پشت صفحه تلویزیون و در دیدار حضوری و در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام هم یک‌جور باشم.

وی همچنین اضافه کرد: از همه‌کسانی هم که قدم بر چشم من می‌گذارند و به این صفحه می‌آیند استقبال می‌کنم حتى اگر کاملاً با من مخالف باشند و دیدگاه‌ها و عقایدشان با من متفاوت باشد. فقط به این شرط که معلوم باشد که هستند و چه‌کاره‌اند، عکسشان را (لااقل در مورد آقایان) بتوانم ببینم و اسم‌ورسمشان را بدانم، مطالب و عکس‌های قبلی‌شان قابل‌دیدن باشد و … این می‌شود تعامل و ارتباط و شبکه اجتماعی و این حداقل آداب حضور در اینستاگرام است.

زائری در پایان نیز نوشت: اگر کسی عکس پروفایلش تصویر مبارک یکی از علما یا یک شهید است و صفحه‌اش هم خصوصی است حق ندارد توقع ارتباط متقابل داشته باشد، چنین کسی صرفاً حق دارد به‌عنوان مهمان به این صفحه قدم بگذارد و بگذرد اما اگر کسی توقع ارتباط دوسویه و جدی دارد باید ضرورت‌های ابتدایی و آداب اولیه ارتباط را رعایت کند، اینستاگرام اقتضائاتی دارد که اگر کسی بخواهد در آن حضورداشته باشد باید رعایت کند نه این‌که در تاریکی بیاید و به‌صورت ناشناس و شب‌رو سنگی بیندازد و برود. من که با شهید آوینی یا رهبر انقلاب یا مردم یمن یا گل رز حرف نمی‌زنم که شما عکس آن‌ها را به‌جای عکس خودتان گذاشته‌اید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول