شناسایی عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی و فروش اجناس ممنوعه در تبریز

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، محمد قاسملو اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌کرد که مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برابر بررسی‌های فنی و مهندسی اجتماعی صورت پذیرفته فرد مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب دستورات لازم از مرجع قضایی دستگیر و به محل پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در ابتدا هیچ‌گونه اتهام وارده را قبول نمی‌کرد که در مواجه با مستندات موجود اتهام وارده را قبول کرده و در بررسی‌های فنی و تخصصی بعدی مستندات بیشتری از اعمال خلاف وی به دست آمد که پرونده مربوطه به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان توصیه‌ای به شهروندان کرد و گفت: در خصوص مشاهده این موارد حتماً می‌توانند گزارش خود را به پلیس فتا ارائه کنند و دیگر اینکه به‌هیچ‌وجه تصاویر خانوادگی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند و از ارسال آن به دیگران جداً خودداری کنند.

فروش اجناس ممنوعه در فضای مجازی

وی افزود: فردی که با ایجاد وبلاگ و پروفایل دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش اجناس ممنوعه می‌نمود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: برابر رصد و پایش فضای مجازی در جهت شناسایی و برخورد با سایت‌ها و صفحات دارای محتوای مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای، یک وبلاگ و پروفایل دریکی از شبکه‌های اجتماعی متعلق به یک فرد، شناسایی شد که اقدام به فروش اقلام ممنوعه می‌کرد که موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

قاسملو تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی اقدامات اولیه برای شناسایی کاربر متخلف معمول و با استفاده از مهندسی اجتماعی هویت واقعی متهم استخراج شد که پس از اخذ دستور از مرجع قضایی متهم دستگیر و سیستم‌های رایانه‌ای جمع‌آوری و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام کرد که در پروفایل موردنظر به‌صورت ناخواسته عضو شده که صرفاً برای فروش قطعات کامپیوتری است که در ادامه سیستم‌های رایانه‌ای متهم از طریق آزمایشگاه ادله و دیجیتال بررسی شد که درنتیجه مشخص شد تعدادی فایل پشتیبان از وبلاگ موردنظر وجود دارد که نشان‌دهنده این است که متهم مدیریت وبلاگ مذکور را بر عهده دارد که پرونده مربوطه به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که فروش برخی از اقلام و کالاها در فضای حقیقی جرم است به همین ترتیب فروش آن در فضای مجازی نیز جرم بوده و برخی از افراد فکر می‌کنند قوانین فضای مجازی در این خصوص متفاوت و گاهاً مخالف با قوانین فضای حقیقی است.

وی در پایان گفت: این‌گونه نیست و به‌عنوان‌مثال همان‌گونه که فروش مشروبات الکلی، ماهواره و … که در فضای حقیقی جرم است هرگونه تبلیغ و فروش آن در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول