کاهش قدرت تمرکز، مهمترین تاثیر مخرب شبکه های اجتماعی بر جوانان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، رضا خوراکیان، مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در گفت: کاهش قدرت تمرکز مانع جدی رشد علمی و آموزشی نسل جوان است.
وی اظهار کرد: اگر متولیان به هنگام و با نگاه عالمانه درزمینهٔ این آسیب تصمیم‌گیری نکنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد که رفع آن به‌سادگی میسر نیست.
وی بابیان اینکه خانواده به‌عنوان بنیاد جامعه امروز با آسیب‌های فراوانی روبرو است افزود: افزایش سن ازدواج، رشد طلاق، تجردهای قطعی، کاهش رضایت از زندگی ازجمله آسیب‌های این حوزه است که هر یک به‌تنهایی مادر سایر آسیب‌های اجتماعی است.
خوراکیان گفت: شناخت دقیق وضعیت موجود، بررسی و شناخت علل وضعیت فعلی و طراحی برنامه‌های ارتقادهنده، دشوار اما شدنی است که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکل در این حوزه فقدان متولی دلسوز و دارای برنامه مشخص است.
وی بابیان اینکه بررسی تأثیر حضور در شبکه‌های اجتماعی تانگو، وایبر، واتس‌اپ و لاین بر روابط خانوادگی بر روی پنج هزار کاربر توسط این موسسه انجام‌گرفته که یکی از مهم‌ترین نتایج آن این است که کاربرانی که بیش از ۱۴ ساعت در هفته به گردش در این شبکه‌ها می‌پردازند رضایتشان از زندگی مشترک و همسران خود تا ۴۵ درصد کاهش‌یافته است.
مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم گسترش اعتماد به جوانان در حوزه اجرایی کشور گفت: در صورت اعتماد مسئولان به جوانان، آنان می‌توانند مانند جوانان اول انقلاب دنبال کننده کاستی‌ها و درهم‌شکننده مشکلات لاینحل کشور باشند حتی اگر در برخی موارد حضور جوانان و بیان نظرات آنان آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد باید اجازه اظهارنظر به آنان داده شود.
خوراکیان افزود: بیان دیدگاه و نظرات جوانان می‌تواند موردنقد قرار گیرد و ابراز نظر جوانان پیوستگی آنان را با نظام و علاقه‌مندی آنان به انقلاب را افزون می‌کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول