سهام توییتر و فیس‌بوک، در اختیار وهابیت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در دومین نشست گروه‌های تبلیغ نوین در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم بیان داشت: امروز منطقه‌ای در جهان اسلام نیست که درگیر مباحث سلفیه و افراطی نباشد و در آفریقا در کشورهای تونس، الجزایر، نیجریه، سومالی و مصر و در آسیای میانه هم‌چنین سوریه، لبنان و پاکستان گروه‌های مختلف سلفی و تکفیری را شاهد هستیم.
وی افزود: داعش از مرحله کشتار مردم به سمت ایدئولوژی سازی پیش می‌رود و اتفاق امروز در حوزه داعش آن است که این گروه تمام فعالیت‌های خود در حوزه عملکرد و ایدئولوژی در فضای رسانه‌ای و هنری را وارد کرده است.
وی ابراز داشت: بذر اندیشه تکفیر امروز در جهان اسلام به‌شدت گسترده شده و شاهد رشد گروه‌های تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی هستیم و گروه‌های سلفی نسبت به تمدن روز نگاه منفی دارند، حتی استفاده از پنکه را حرام می‌دانند.
وی افزود: امروز شاهد رشد و گسترش فعالیت‌های تلفیقی جریان‌های سلفی هستیم و خود وهابیت امروزه سایت ها و وبلاگ‌های بسیار زیادی دارد و جدیدترین آثار و کلیپ‌ها درزمینهٔ تبلیغات این گروه‌ها موجود است.
علیزاده موسوی ابراز داشت: امروز فضای شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی برای گروه‌های وهابی پیداکرده است و بخش زیادی از سهام توییتر و فیس‌بوک توسط وهابیت خریداری‌شده است و قریب به پنجاه سایت پرطرفدار سلفی در یک پورتال جمع شده است.
وی گفت: گروه‌های تکفیری امروز حتی به فضای هنری نیز ورود پیداکرده و داعش فیلم‌هایی تولید می‌کند که تحیر فیلم‌سازان حرفه‌ای را برمی‌انگیزد و حتی سه موسسه هنری برای تولید فیلم‌های این گروه مهیا کرده است.
رییس پژوهشکده حج و زیارت بیان داشت: پشت سر همه این گروه‌ها آمریکا و غربی‌ها هستند که فضای باز تبلیغ در فضای مجازی را برای داعش ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که از طرف ما نیز برای مقابله با آن‌ها کار دندان‌گیر و محکمی انجام نمی‌شود و در داخل کشور خصوصاً در حوزه علمیه قم کاری قوی که به سود فضای بین‌المللی باشد شاهد نیستیم.
علیزاده موسوی اظهار داشت: باید دو مسئله خلافت و جهاد مطرح‌شده از سوی گروه داعش نقد شود و این در حالی است که متأسفانه داعش جریان میانه‌رو اهل سنت را نیز نشانه گرفته تا از بین ببرد.
وی ابراز داشت: امروز در جهان اسلام شاهد جریانی تحت عنوان امتداد شیعی هستیم و مقابله با شیعه به دلیل رشد عمقی و استراتژیک تفکر شیعه در جهان است.
وی افزود: امروز تفکر فکر جایگزین در جهان اسلام به وجود آمده است و شیعه را دارای اندیشه‌ای می‌دانند که تکفیر در آن نیست و حتی علمای اهل سنت نیز تاریخ شیعه را بررسی می‌کنند که آیا این مذهب نیز به تکفیر منجر شده یا نمی‌شود.
دومین نشست گروه‌های تبلیغ نوین با حضور مبلغان فضای مجازی، باهدف هم‌افزایی بیشتر آنان برای تبلیغ ماه رمضان برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول