پنج عضو معاند فعال در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شدند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه هشتادمین نشست از سلسله نشست‌های خود با حضور خبرنگاران ضمن اعلام دستگیری ۵ نفر در رابطه با حادثه مسمومیت در هتل مشهد از دستگیری ۵ عضو معاند که به‌صورت شبکه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی اقدام به ارسال فراخوان برای حضور مردم در خیابان‌ها می‌کردند، خبر داد و اظهار داشت: چند نفر از کسانی که مرتباً در شبکه‌های مجازی اقدامات ضد امنیتی و فراخوان‌های غیرقانونی صادر می‌کردند، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت‌شده‌اند.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه دستگیرشدگان اعلام کرده‌اند یک انگیزه ضد امنیتی و ضدانقلابی داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام اینکه انگیزه اصلی دستگیرشدگان و ارتباطات آن‌ها در حال بررسی است، ادامه داد: هم‌اکنون ۵ نفر در استان‌های تهران و کرمان و در مرحله اول بازداشت‌ها دستگیر و بازداشت‌شده‌اند و اعتراف کردند که از طریق شبکه‌های مجازی اجتماعی اقدام به ترویج فساد و فحشا می‌کردند.

محسنی‌اژه‌ای با اعلام اینکه امکان تقلیل یا افزایش تعداد بازداشت‌شدگان در این پرونده همچنان وجود دارد، تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی درباره افراد بازداشت‌شده و شبکه‌های پیچیده‌ای که با این افراد در ارتباط بودند، همچنان ادامه دارد.

کلاه‌برداری ۱۷۰ میلیونی با فتواهای جعلی

وی در ادامه از دستگیری متهمی خبر داد که با استفاده از مدارک جعلی و فتاوای موجود درزمینهٔ عقد موقت اقدام به کلاه‌برداری ۱۷۰ میلیون تومانی از شهروندان تهرانی کرده بود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره جزئیات دستگیر شدن متهم کلاه‌بردار توضیح داد: فرد دستگیرشده با تدارک دیدن سایت اینترنتی و جمع‌آوری فتاوای تقلبی در خصوص عقد موقت صرفاً برای تحصیل پول افرادی را به‌صورت غیر صحیح باهم مرتبط می‌کرد. با اعلام خبر فعالیت این فرد کلاه‌بردار بلافاصله فعالیت سایت متصل به وی مورد رصد کارشناسان قرار گرفت و با محرز شدن فعالیت غیرقانونی و جعلی بودن فتاوایی که در این سایت درج‌شده بود، بلافاصله متهم در تهران شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از متهم دستگیرشده همچنان ادامه دارد.

رفع تصرف ۲۳ هکتار از اراضی غیرقانونی

محسنی‌اژه‌ای با اعلام اینکه قوه قضائیه با جدیت رفع تصرف از اراضی دولتی و منابع طبیعی را که به‌صورت غیرمجاز تصرف‌شده‌اند پیگیری می‌کند، اضافه کرد: از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا امروز که نزدیک به سه ماه می‌شود، ۲۳ هکتار از اراضی غیرقانونی در استان البرز و شهرستان کرج رفع تصرف‌شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: حدود ۸ هکتار از زمین‌هایی که به‌صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده بودند نیز شناسایی شدند و با دستور قضایی و محرز شدن اینکه اراضی مذکور به‌صورت غیرقانونی تغییر کاربری دادند، هر ۸ هکتار به وضع اول بازگشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول