ارتقای سواد دیجیتالی نیازمند حمایت رسانه ملی است‌

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، سید مرتضی موسویان ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ در کشورهای توسعه‌یافته میزان حضور در فضای مجازی بازمان حضور آن‌ها در فضای واقعی برابری می‌کند.

وی افزود: مردم در سال ۲۰۱۵ بخش عمده‌ای از زمان خود را در فضای مجازی سپری کردند و در سال ۲۰۱۲، ۷۳ درصد مردم دنیا مجهز به بی‌سیم شدند و در سال ۲۰۲۰ این عدد به ۸۵ درصد افزایش می‌یابد و دهکده جهانی واقع می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بیان کرد: نیازهای بانکی، ثبت‌نام‌ها، یارانه‌ها و غیره از طریق جامعه شبکه‌ای انجام می‌شود و این جامعه امروز با ویژگی‌های خاصی رخ‌داده است.

‌وی تأکید کرد: شبکه عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی در ۱۵ سال دیگر و در سال ۲۰۳۰ به وقوع می‌پیوندد و زیرساخت‌هایی در این شبکه وجود دارد که درگذشته آن را شاهد نبودیم و ۲ سال پیش IPN ورژن ۶ را به سازمان‌ها معرفی کردیم و این IPN از نمونه ورژن ۴ آن پیشرفته‌تر است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: مجازی‌سازی پدیده دومی است که با آن سروکار داریم؛ امروز برای گرفتن لایسنس گواهینامه پرواز باید به دنیای مجازی مراجعه کرد و در صورت موفقیت فرد گواهینامه بین‌المللی‌اش صادر می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأمور به بالا بردن سواد دیجیتالی و فرهنگ در فضای مجازی با مدیریت مرکز رسانه و فناوری‌های نوین دیجیتالی هستیم و در این راستا نیازمند حمایت رسانه ملی و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع هستیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول