با تبلیغات غیراخلاقی وایبری چه کنیم؟
به گزارش «وبلاگنیوز» و به نقل از مشرق، زیاد بودن حجم پیامکهای تبلیغاتی هنوز مشترکان را آزار میداد و مشکل عدم تمایل برای دریافت این پیامکها هنوز حلنشده بود که استفادهکنندگان از شبکههای موبایلی مثل وایبر، متوجه شدند این تبلیغات به این پیامرسانها هم سرایت کرده است.
علاوه بر تعداد زیاد این تبلیغات، اخیراً پیامهایی از سوی شرکت تبلیغکننده ارسال میشود که برای تبلیغ محصولاتی خاص از کلمات نامناسبی استفاده میکند. با توجه به اینکه مخاطب این تبلیغات مشخص نیست و میتواند از هر جنس و یا گروه سنی باشد، این قضیه مشکلاتی را ایجاد کرده است. یکی از مخاطبان سایت این مشکل را اینطور مطرح کرده:
«مدتی بود که تبلیغات توی وایبر زیاد شده بود و ما هم شمارهها را بلاک میکردیم؛ اما اخیراً میبینیم یک سری تبلیغات بد فرستاده میشود. بچه من نوجوونه و موبایل هم داره و از وایبر استفاده می کنه. اگر من نخوام با این کلمات بد روبرو بشه باید چی کارکنم؟ ما اگر نخوایم برامون تبلیغ بیاد باید چیکار کنیم؟»
فرنقی زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات دراینباره به خبر آنلاین میگوید که محتوای تبلیغاتی که در وایبر و سایر پیامرسانها میآید به وزارت ارتباطات ربطی ندارد.
او ادامه میدهد: سرورهای این پیامرسانها مرکزی است و اگر کدهایی که از آنها پیام ارسال میشود را نگاه کنید میبینید اکثراً خارجی هستند.
به گفته این مسئول روابط عمومی این قضیه دست وزارت ارتباطات نیست و آنها میتوانند هر محتوایی را ارسال کنند و برای ارسال آن نیازی به اجازه از وزارت ارتباطات ندارند.
فرنقی زاد میگوید: دقیقاً به خاطر همین مسائل و مشکلات است که بارها مسئولین توصیه کردهاند از شبکههای موبایلی داخلی استفاده کنید. الآن اینطور شبکهها مثل بیسفون در دسترس است و چون سرور آن داخل کشور قرار دارد، همهچیز در آن قابلپیگیری است.
او این مشکل را با مشکل استفاده از ماهواره مقایسه میکند و میگوید: دقیقاً این بحث مانند استفاده از ماهواره و تلویزیون است. ما تسلطی روی محتوایی که از شبکههای ماهوارهای پخش میشود نداریم ولی میتوانیم این توصیه را بکنیم که از شبکههای داخلی استفاده شود. اگر کسی مایل است مشکلاتی که شبکههای ماهوارهای ایجاد میکنند را نداشته باشد باید آن را حذف کند. در مورد وایبر و شبکههای موبایلی خارجی هم وضع به همین صورت است.
این مقام مسئول در پایان میگوید: در فضای مجازی هر تخلفی رخ بدهد پلیس فتا مسئول رسیدگی به آن است. کاربرانی که شکایت دارند میتوانند از مراجع قضایی و پلیس فتا برای ثبت و پیگیری مشکلاتشان استفاده کنند.
انتهای پیام/.