آمار وزیر از کاربران آنلاین تلفن‌های همراه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران به عزم دولت جهت توسعه فناوری اطلاعات اشاره کرد و بابیان اینکه فناوری اطلاعات زمینه‌ای برای توانمندسازی دیگر حوزه‌ها بوده و در فرایند کسب‌وکار تسهیل ایجاد می‌کند، این فناوری را پیشخوان توسعه دانست و گفت: دولت درصدد گسترش این فناوری در کشور است.

وی که برای حضور در همایش «امتداد امید» به استان مرکزی سفرکرده است، از بهره‌مندی بیش از ۸ هزار روستای کشور از خدمات اینترنتی خبر داد.

واعظی افزود: ارائه این خدمات به روستاهای بالای ۱۵ خانوار در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد به‌طوری‌که در سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ روستا در نقاط مختلف ایران اسلامی از این خدمات بهره‌مند شدند و ۲۵ هزار روستا نیز تا پایان امسال می‌توانند از خدمات اینترنت استفاده کنند.

وی بابیان اینکه ۲۵ هزار روستا تا پایان سال ۹۴ از این خدمات بهره‌مند خواهند شد، گفت: انتقال نسل چهارم تلفن همراه نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و نسل سوم تلفن همراه نیز طی سال گذشته به ۲۲۰ شهر کشور متصل شده است.

واعظی از افزایش ظرفیت انتقال خطوط بین شبکه‌ای از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: پهنای باند اینترنت از ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه در ابتدای کار دولت به ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

وی اعتبار هزینه شده جهت برنامه‌های وزارت ارتباطات از آغاز فعالیت دولت یازدهم را ۸۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهم بخش دولتی از تأمین این میزان اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده و مابقی توسط بخش خصوصی تأمین‌شده است.

او برنامه وزارت ارتباطات در این راستا را ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و با تأکید بر لزوم همکاری مراکز آموزش عالی و پژوهشگران در راستای توسعه این فناوری در کشور افزود: بخش خصوصی و پژوهشگران باید فعالانه به این حوزه وارد شوند و البته ما نیز کمک به آنان را وظیفه خود می‌دانیم.

واعظی با تأکید بر اینکه دولت علاقه‌ای به افزایش تصدی‌گری، یا رقابت با بخش خصوصی نداشته و خواهان استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای تقویت فضای اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور است، افزود: ICT یکی از زیرساخت‌های توانمندسازی حوزه کسب‌وکار بوده و باید توسعه یابد.

وی راهبرد وزارت ارتباطات را تقویت تولید داخلی با استفاده از مشارکت مردم و شرکت‎های دانش‎بنیان عنوان کرد و از برنامه‌ریزی این وزارتخانه جهت توسعه سازمان فضایی ایران که به این وزارتخانه پیوسته است خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان ارسال یک ماهواره ایرانی به فضا برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کشور را ازجمله برنامه‌های در دست اجرای این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول