دستگیری عامل تهدید و توهین شبکه‌های اجتماعی در تبریز

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و توهین دریکی از شبکه‌های اجتماعی توسط یکی از خویشاوندان، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مستندات مربوط به این جرم از فضای مجازی استخراج و متهم به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در مواجه با مستندات هیچ‌گونه راه فرار از اتهام وارده را نداشت و آن را پذیرفت و در علت انجام این بزه اظهار داشت «فکر می‌کردم به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی قابل‌شناسایی نیستم و ردیابی‌ام غیرممکن است.»

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی بابیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا شد، خاطرنشان کرد: پلیس فتا به کلیه شهروندان  توصیه می‌کند در فضای مجازی هر اقدامی قابل‌ردیابی است و هر فرد بالاخره رد پایی از خود در این فضا به‌جا خواهد گذاشت اما باید بدانیم که هر عملی از قبیل توهین و تهدید و … که در فضای حقیقی جرم تلقی می‌شود و مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم خواهد بود پس در صورت برخورد با چنین مواردی می‌توانید علیه فرد متخلف شکایت کنند.

اینترنت را به مکانی ناامن تبدیل نکنیم

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی در امنیت و سلامت اینترنت استفاده‌کنندگان از این ابزار هستند با استفاده درست و صحیح از آسیب‌های آن برای خود و دیگران جلوگیری خواهیم کرد.

قاسملو اظهار داشت: عامل اصلی در امنیت و سلامت اینترنت استفاده‌کنندگان از این ابزار هستند به‌طوری‌که اگر ما به‌صورت درست و صحیح از آن استفاده کنیم زمینه‌های آسیب‌زا را در آن از بین خواهیم برد در غیر این صورت با استفاده نادرست از آن زمینه را برای آسیب خود و دیگران فراهم می‌سازیم.

این مقام انتظامی افزود: همیشه باید به خاطر داشته باشیم که هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی حیا، ادب و احترام را رعایت کنیم و با اندیشه درست و سالم در این فضاها حاضر شویم اولین گام در این موضوع این است که باید کار را از خودمان آغاز کنیم.

و ی ادامه داد: با رعایت این نکات توانایی و قدرت آن را داشته باشیم تا در دیگران نیز تأثیر بگذاریم وگرنه اگر خودمان هرگز این نکات را رعایت نکنیم اصلاً قدرت و توانایی آن را نخواهیم داشت تا در دیگران تأثیرگذار باشیم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به کاربران عزیز توصیه می‌کنیم با دعوت از همدیگر و رعایت این نکات ایمن داشتن حیا و اندیشه سالم به‌مثابه امربه‌معروف است که یک وظیفه همگانی است و منجر به مصون و سالم ماندن به‌ویژه فضای مجازی می‌شود.

پایبندی به مسائل اخلاقی و اعتقادی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با حفظ حیا و اندیشه و رعایت تمام مسائل اخلاقی و اعتقادی در فضای مجازی می‌توان از این فضا و اینترنت بهتر استفاده کرد.

قاسملو تصریح کرد: در بسیاری از موارد پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که متأسفانه عدم رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادی به‌ویژه حیا منجر به این می‌شود که فرد خیلی از خط‌های قرمز را در این فضا رد می‌کند و به دلیل عدم آگاهی از مسائل حقوقی و قانونی جرمی را مرتکب می‌شود و ندانسته و ناخواسته یا در دام دیگران گرفتار می‌شود یا فضای مجازی را مسموم می‌کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به تمام کاربران توصیه می‌کنیم حتماً مراتب مطرح‌شده را مدنظر داشته باشند تا همیشه و در همه‌جا از این فضا استفاده بهینه کنند و در این صورت است که می‌توان گفت از اینترنت درست و صحیح استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول