۴ اثر مهم شبکه های اجتماعی بر روابط زوجین

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» روزنامه جام جم در ضمیمه جام‌جم‌سرا نوشت: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روی رابطه شما باهمسرتان اثر بگذارند. این تأثیر هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی. چهار اثر مهم این شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب را در ادامه بخوانید.
۱ ـ شبکه‌های اجتماعی به شما اطلاعات زیادی از سبک زندگی دیگران به‌ویژه دوستانتان در اختیارتان قرار می‌دهد و خیلی خوب است که بدانید اوضاع‌واحوال دوستانتان چطور است و هرکسی به چه‌کاری مشغول است اما درعین‌حال دقیق شدن در امور زندگی دیگران ممکن است شمارا به خودتان و دیگران حساس کند. اینکه دیگران چه می‌کنند و شما چطور هستید و مقایسه رابطه‌ها ممکن است تأثیر بدی در ارتباط شما داشته باشد. همین‌که یک رابطه را بازندگی مشترک خودتان مقایسه کنید و یک‌لحظه خودتان را در موقعیت بدتری ببینید اثرش را در رابطه خواهد گذاشت.
۲ ـ بازی‌های آنلاین جالب و سرگرم‌کننده‌اند اما بعضی از بازی‌ها بسیار اعتیادآور هستند. من مرد وزن‌های بسیاری را می‌شناسم که تا به خانه می‌رسند اولین کار مهم و ضروری‌شان این است که سری به بازی‌ها و مدیریت بازی‌های آنلاینشان بزنند! در وقت محدودی که بعد از یک روز کاری در اختیار خانواده قرار می‌گیرد این‌یک نوع فرصت سوزی است که بخواهید بخش زیادی از دورهم بودنتان را وقف بازی‌های انفرادی‌تان بکنید.
۳ ـ خاصیت شبکه‌های اجتماعی این است که شمارا در ارتباط نزدیک با دیگران نگه می‌دارد اما گاهی این ارتباط‌های مجازی آن‌قدر نزدیک و تبدیل به دغدغه می‌شوند که شما به کسی که کنارش زندگی می‌کنید توجهی نمی‌کنید. آن‌قدر که فکرتان مشغول جواب دادن به یک کامنت یا نوشتن یک پست یا هم رسان کردن یک موضوع یا پیام است و به کسی که کنارتان زندگی می‌کند اهمیت نمی‌دهید. این توجه زیاد به محیط مجازی و فکر کردن به آن می‌تواند شمارا از هم دور کند. واقعیت این است که گوشی تلفن همراه حتی موقع خواب هم‌دست از سر ما برنمی‌دارد. زن و مردهای زیادی حتی نیمه‌های شب هم مشغول چک کردن پیام‌هایشان هستند.
۴ ـ حالا زن و شوهرها هم در دنیای مجازی باهم مراوده می‌کنند. علاوه بر بازی و سرگرمی و فرستادن انواع و اقسام پیام‌ها به یکدیگر، تمام مکالمات روزمره‌شان هم در درون این دنیای مجازی می‌گذرد. آدم‌ها حتی برای تهیه فهرست خرید مواد غذایی یا برنامه‌ریزی برای امور مربوط به زندگی زناشویی هم زحمت مکالمه رودررو را به هم نمی‌دهند. حتی دعوا و حل‌وفصل اختلاف‌نظرها در انواع و اقسام پیام‌های مجازی ردوبدل می‌شود؛ چه برسد به ابراز عشق و علاقه و یادآوری روزهای خوش و اوقات خوش. این اتفاق خوشایندی نیست چون باعث می‌شود تجربه یک مکالمه واقعی را از دست بدهید. خیلی حرف‌ها و موضوعات، احساسات و عواطف در این میان از دست می‌روند.
یادتان باشد شما زن و شوهرید؛ دو آدمی که باید بسیار به هم نزدیک باشید. دنیای مجازی در کنار همه مزایایش می‌تواند روی ارتباط زناشویی‌تان تأثیر بدی بگذارد. کمی بیشتر به اتفاقی که در جریان این سبک زندگی برایتان می‌افتد اهمیت بدهید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول