رشد درآمد فیس بوک از یوتیوب

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از برترین ها، ویدئوهای یوتیوب برای فیس‌بوک، درآمدزایی می‌کند. این خبری است که موسسه تحقیقاتی آمپر آنالیز که درزمینهٔ تحقیقات در حوزه رفتار کاربران اینترنت فعالیت می‌کند، اخیراً گزارش کرده است. افزایش میزان انتشار فایل‌های ویدئویی یوتیوب در پرتال فیس‌بوک، سبب شده است تا فیس‌بوک از این طریق، بتواند درآمدزایی بالایی را برای خود به ارمغان آورد.

سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی، ۷۷ میلیارد بازدید view از ویدئوهای منتشرشده در فیس‌بوک به ثبت رسید که این رقم در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۵، به بیش از ۴ برابر یعنی ۳۱۵ میلیارد بازدید دست‌یافت. این در حالی است که میزان کل ویدئوهای بازدید شده در سایت یوتیوب در این مدت، ۷۵۶ میلیارد بازدید بوده است که نشان می‌دهد، فیس‌بوک، فضایی بهتر و گسترده‌تر برای پخش و نمایش ویدئوهای یوتیوب، مخصوصاً برای مصارف تجاری و تبلیغاتی است. بررسی‌های موسسه آمپر نشان می‌دهد که فیس‌بوک، پلتفرم ممتازی برای نمایش آگهی‌های ویدئویی برای صاحبان آگهی است و صاحبان آگهی را برای نمایش آگهی‌های ویدئویی سریع، ترغیب کرده است.
اما به‌هرحال، یوتیوب گوگل، فضای حرفه‌ای‌تر و آسان‌تری برای پخش و نمایش فایل‌های ویدئویی است که مدل‌های کاربرپسند و مشتری مدار حرفه‌ای برای علاقه‌مندان با حوزه محتوای ویدئویی ارائه می‌کند. تبلیغ دهندگان در فیس‌بوک، ملزم به پرداخت هزینه آگهی‌هایی هستند که بیش از ۳ ثانیه در فیس‌بوک نمایش داده می‌شود. ریچارد برایتون، مدیر موسسه آمپر در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده است که جاه‌طلبی‌هایی شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و فیس‌بوک برای جذب مخاطب بیشتر و فراهم کردن بستری برای پخش ویدئوهایی تبلیغاتی، فضای درآمدزایی خوبی را ایجاد کرده است. در همین حال، ایوان اشپیگل، مالک اسنپ چت نیز اخیراً، خبر از پخش ویدئوهایی تبلیغاتی در سایت خودکرده است.
گفته می‌شود تا سال ۲۰۱۷ میلادی، اینترنت بزرگ‌ترین رسانه برای انتشار آگهی در جهان خواهد بود که رسانه پخش آگهی ۱۲ بازار را شامل می‌شود. انتظار می‌رود، ۲۸ درصد کل آگهی‌های جهان ظرف چند سال آینده تنها از طریق فضای اینترنت به مخاطبان ارائه شود. این آماری هست که موسسه تحقیقاتی zenithoptimedia.com اخیرا منتشر کرده است. در کشورهایی چون استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا، اینترنت به‌عنوان ابزار اصلی در تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است و تا سال ۲۰۱۷ میلادی،۵ کشور چین، فنلاند، آلمان، ایرلند و نیوزلند نیز به جمع کشورهای فعال در امر تبلیغات اینترنتی خواهند پیوست. سهم بازار تبلیغات اینترنتی از کل فضای تبلیغاتی در بریتانیا، به بیش از ۵۰ درصد افزایش‌یافته است که این قضیه برای سوئد و دانمارک تا سال ۲۰۱۷ رخ خواهد داد. یکی از فرصت‌های تبلیغاتی خوب در اینترنت، استفاده از گوشی‌های تلفن همراه برای تبلیغات است. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، پیش‌بینی می‌شود که سهم تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند، از ۵٫۱ درصد به ۱۲٫۹ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود، تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند اینترنتی تا سال ۲۰۱۷، به ۷۰ درصد کل تبلیغات اینترنتی بالغ شود که رقم قابل‌توجهی است.
گفتنی است، شرکت گوگل با مبلغ ۱٫۶ میلیارد دلار، چند سال پیش سایت یوتیوب را که با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری راه‌اندازی شده بود، خریداری کرد. یوتیوب هم‌اکنون، در فهرست ۵ پرتال پربیننده اینترنت قرار دارد. گام بوک نیز نخستین سایت پربیننده وب را با قریب به ۱ میلیارد کاربر ثبت‌شده در اختیار دارد. فیس‌بوک و گوگل، در مجموعه قریب به ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش بازاری ازنظر برند دارند.
توسعه تبلیغات اینترنتی ویدئویی با گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، فلیکر، اینستاگرام و اسنپ چت افزایش‌یافته است و کاربران علاقه‌مند هستند تا فایل‌های ویدئویی را به‌منظور ارائه فرصت‌هایی بهتر برای نشان دادن محتوای خود در این شبکه‌ها، منتشر کنند. بستری که شبکه‌های اجتماعی برای پخش فایل‌های ویدئوی تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی ایجاد کرده است سبب شده است تا شبکه‌های اجتماعی، بهترین بستر (سکو/فشا) برای توسعه ظرفیت‌های شبکه‌های انتشاردهنده فایل‌های ویدئویی مانند یوتیوب باشند. شبکه توییتر، اخیراً اعلام کرد که محدودیت انتشار ۱۴۰ کلمه‌ای را برداشته است، به نظر می‌رسد اینستاگرام نیز دربی گسترش کاربران خود به بیش از ۳۰۰ میلیون نفر، در آینده‌ای نزدیک، محدودیت پخش فایل‌های ویدئویی خود را که هم‌اینک ۱۵ ثانیه است، بردارد. در صورت اعمال این عملکرد، انتظار می‌رود شمار کاربران اینستاگرام تا ۵ سال آینده، به دو برابر افزایش یابد. اینستاگرام اکنون، یک شرکت متعلق به فیس‌بوک محسوب می‌شود که با مبلغ ۲ میلیارد دلار فروخته شد. زوکربرگ، مالک فیس‌بوک و لری پیج یکی از مالکان گوگل، امروزه در فهرست میلیاردرهای جوان جهان قرار دارند که هرساله توسط فوربس اعلام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول