شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بومی سازگار با فرهنگ اسلامی-ایرانی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، محمد آزاد نیا روز شنبه افزود: موضوعاتی که در این شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود بافرهنگ ما، سازگاری دارد و اگر محدودیت‌هایی هم در آن‌ها اعمال می‌شود در راستای حفاظت و حراست از فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی است.
وی به فعالیت تعدادی از شبکه اجتماعی ایرانی ازجمله «بیسفون» و «ساینا» اشاره کرد و گفت: شبکه اجتماعی ساینا قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی و همانند آنان درصدد ارائه خدمات مناسب و جلب رضایت کاربران داخلی است.
آزاد نیا، استقرار سرورها در داخل کشور، سرعت نسبتاً خوب، ظاهر گرافیکی موردپسند و همخوان بافرهنگ بومی اسلامی – ایرانی را از دیگر مزیت‌های این شبکه اجتماعی برشمرد.
وی با اشاره به اینکه ساینا اغلب امکانات شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی را دارد اظهار کرد: هرچند شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌های جمع‌وجور و کوچک هستند اما ساینا قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی ازجمله وایبر و واتس‌اپ است.
عادت مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیربومی
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هرچند تعدادی از شبکه‌های اجتماعی بومی فعال شدند اما متأسفانه مردم به استفاده از شبکه‌های غیربومی عادت کردند و این رویه باید تغییر یابد.
وی اظهار کرد: هرچند استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی نسبت به گذشته بیشتر شده اما هنوز تمایل عموم به شبکه‌های اجتماعی ایرانی مانند بیسفون و ساینا جلب نشده است.
آزاد نیا به توانمندی‌های خوب شبکه‌های اجتماعی بومی اشاره کرد و گفت: مردم به استفاده از این شبکه‌ها باید ترغیب شوند و در فضای مجازی از آن‌ها بهره بگیرند تا دچار مشکلاتی نشوند.
دسترسی وایبر به اطلاعات شخصی کاربران
وی یکی از نکات منفی شبکه وایبر را دسترسی کامل به اطلاعات شخصی کاربران اعلام کرد و گفت: وایبر می‌تواند به تمام تماس‌ها، اسامی تلفن‌های ثبت‌شده و سایر اطلاعات شخصی کاربران که در شبکه ثبت‌شده است دسترسی داشته و حتی آن‌ها را تغییر دهد و این موضوع، می‌تواند خطرناک بوده و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از وایبر در ایران در سال‌های گذشته مرسوم بوده است و اکثر کاربران از این شبکه اجتماعی بهره می‌گرفتند اما در حال حاضر استفاده کاربران ایرانی از وایبر به دلایلی کاهش‌یافته است.
هرچند شبکه‌های اجتماعی غیربومی در حال ارائه خدمت به کاربران ایرانی می‌باشند اما نمونه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی بومی نیز راه‌اندازی شده‌اند و درصدد جلب نظر کاربران فارسی‌زبان هستند.
امکان ارسال متن، صوت، تصویر، ویدئو و تشکیل گروه ازجمله امکاناتی هستند که اغلب شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
شبکه‌های اجتماعی داخلی با ارائه سرویس‌های جدید بومی و خدمات باکیفیت مطلوب‌تر می‌توانند کاربران بومی بیشتری را جذب کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول