فیلترینگ تلگرام شایعه است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، از صبح امروز موج پیامکی جدیدی در شبکه اجتماعی تلگرام مبنی بر فیلترینگ این شبکه از بامداد امشب راه افتاده که احساس نگرانی را برای کاربران این شبکه ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه از گذشته به‌نوعی دیدگاه‌های سلبی در ارتباط با برخی شبکه‌های اجتماعی وجود داشته، هر از چند گاهی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با امیالی خاص اقدام به انتشار شایعاتی بی‌پایه و اساس می‌کنند که تنها منجر به ایجاد موجی از نگرانی در بدنه جامعه می‌شود.

بااین‌حال پیامی که امروز در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً تلگرام به چرخش درآمد و برخی کاربران در طول روز چندین مرتبه آن را دریافت کردند، به شرح زیر است:

« خداحافظ تلگرام…
بالاخره رییس ارتباطات نامه فیلتر تلگرام رو تائید کرد
امشب ساعت ١٢ موج فیلتر از تهران آغاز بعد شهرهاى اطراف تا اینجا
همه آى‌پی‌ها بسته میشه
دوستای گلم فیلتر شدن تلگرام رو تسلیت عرض می‌کنم
امشب بنا بر فرموده‌های وزارت ارتباطات رأس ساعت ۱۲ شب آی‌پی‌های سرور ایران هک میشه
و تا ساعت ۸ صبح فردا تلگرام و واتس‌اپ فیلترمی شه
اولین شهری که آی پی هاش مسدود میشه
پایتخت ایرانه
سپس اصفهان
و به ترتیب کل ایران
این خبر رو منتشر کنید.»

اگر کمی اهل‌فن باشید، متوجه می‌شوید که این پیام سرشار از تعارض است و به‌راحتی می‌توان به غلط‌های نگارشی و مفهومی آن پی برد.

بازهم برای اطمینان خاطر کاربران این شبکه اجتماعی، گفت‌وگویی با محمدرضا فرنقی زاد مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات داشتیم که وی هم موضوع را از اساس تکذیب کرد و گفت هیچ نامه‌ای برای فیلترینگ تلگرام به دست ما نرسیده است.

سخنگوی وزارت ارتباطات خطاب به کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت: کاربران به شایعاتی که در گروه‌های اجتماعی مطرح می‌شود توجه نکنند برای اینکه این سخنان واقعیت ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: از سویی اگر قوه قضاییه تصمیم به فیلترینگ شبکه‌ای داشته باشد می‌تواند به‌صورت مستقیم اقدام به فیلترینگ کند بدون اینکه وزارت ارتباطات در جریان باشد.

فرنقی زاد عنوان کرد: درباره شبکه‌های اجتماعی بیشترین حمایت را وزارت ارتباطات داشته و درگذشته نیز این مشهود بوده است؛ بااین‌حال قبلاً هم اخباری مبنی بر فیلترینگ برخی شبکه‌ها منتشر می‌شد اما این اتفاق نمی‌افتاد و مشخص می‌شد که دروغ است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول